Últimos temas
Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
5 participantes
Página 1 de 2.
Página 1 de 2. • 1, 2
Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Bona tarda,
Avuí en agafar el Niva i engegar-lo he començat a sentir un soroll molt estrany, com de "traqueteo" a la zona del ventilador, així que he obert el capó per veure si trovaba el qué...
No he vist res i he deduït que es tractava de la cadena destensada, així que vaig agafar una clau, el manual i vaig tensar la cadena, la qual m'ha semblat que ja ho estava.
El soroll continuava...
A la tarda vaig encendre un altre vegada el Niva i el vaig posar en marxa cap a Barcelona amb el soroll i tot, llavors va succeir el pitjor...
De cop el soroll va passar de "traqueteo" a trontoll i vaig haver de parar als 15 minuts de la posada en marxa, vaig obrir el capó i vai quedar de pedra!!! Absolutament tot el motor esquitxat de liquid refrigerant i el ventilador oscilant brutalment, jo diria que estava gairebé solt, les aspes tocaven a la corretja... Un desastre!!!
Paro el motor de seguida...
Observo com surt el liquid a raudals per sota del cotxe...
Total, que després de pensar-m'ho bé decideixo moure el cotxe uns metres per aparcar-lo en algún lloc millor (estava en un encreuament perillós).
En aquests metres vaig veure com l'agulla pujava fins a uns 110ºC així que el vaig parar definitivament i vaig trucar la grúa.
A algú de vosaltres us ha passat alguna cosa semblant?
No podré desmuntar fins divendres, tinc molta curiositat en saber qué té a veure el ventilador amb la pèrdua de liquid refrigerant. No toca amb cap tubería ni manguito ni res. El radiador té bon aspecte. Estic molt convençut de que es tracta de l'eix del ventilador.
Avuí en agafar el Niva i engegar-lo he començat a sentir un soroll molt estrany, com de "traqueteo" a la zona del ventilador, així que he obert el capó per veure si trovaba el qué...
No he vist res i he deduït que es tractava de la cadena destensada, així que vaig agafar una clau, el manual i vaig tensar la cadena, la qual m'ha semblat que ja ho estava.
El soroll continuava...
A la tarda vaig encendre un altre vegada el Niva i el vaig posar en marxa cap a Barcelona amb el soroll i tot, llavors va succeir el pitjor...
De cop el soroll va passar de "traqueteo" a trontoll i vaig haver de parar als 15 minuts de la posada en marxa, vaig obrir el capó i vai quedar de pedra!!! Absolutament tot el motor esquitxat de liquid refrigerant i el ventilador oscilant brutalment, jo diria que estava gairebé solt, les aspes tocaven a la corretja... Un desastre!!!
Paro el motor de seguida...
Observo com surt el liquid a raudals per sota del cotxe...
Total, que després de pensar-m'ho bé decideixo moure el cotxe uns metres per aparcar-lo en algún lloc millor (estava en un encreuament perillós).
En aquests metres vaig veure com l'agulla pujava fins a uns 110ºC així que el vaig parar definitivament i vaig trucar la grúa.
A algú de vosaltres us ha passat alguna cosa semblant?
No podré desmuntar fins divendres, tinc molta curiositat en saber qué té a veure el ventilador amb la pèrdua de liquid refrigerant. No toca amb cap tubería ni manguito ni res. El radiador té bon aspecte. Estic molt convençut de que es tracta de l'eix del ventilador.
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Vale, m'asembla que ho tinc... se m'ha fet malbé el retén de l'eix de la bomba de liquid refrigerant... Ara toca desmuntar-ho ficar retén nou i creuar els dits perque tot vagi com la seda. Sinó tocarà canviar bomba sencera i aire...
Trobo la informació a la secció "Sistema de refrigeració" al manual del Niva.
Qui tingui sorollets raritos a la zona del ventilador - cadena, si us plau, que comprobi la folgança del ventilador tot movent-lo amb la mà. Si el noteu molt folgat ja sabeu: a canviar retens i coixinets per tal d'evitar un disgust com el meu.
Jo ho faré de cara a finals de setmana vinent perque no podré abans.
Salut!!!
Trobo la informació a la secció "Sistema de refrigeració" al manual del Niva.
Qui tingui sorollets raritos a la zona del ventilador - cadena, si us plau, que comprobi la folgança del ventilador tot movent-lo amb la mà. Si el noteu molt folgat ja sabeu: a canviar retens i coixinets per tal d'evitar un disgust com el meu.
Jo ho faré de cara a finals de setmana vinent perque no podré abans.
Salut!!!
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Taka102 a mi me paso algo parecido, allá por el 2002.
Despues de estar el coche parado mas de 2 años, se llevo a cambiar aceites y revisiones,como es normal, pero "todo estaba bien". Así que, viaje a Andorra para desperezarlo. En eso que notaba un ruidillo (soy muy sensible para eso), que venía del motor, pero muy tenue. Abrí el capó, pero pensé en manías mias.
Pues volviendo, en el repecho que hay antes del tunel del Bruc dirección Barcelona, ocurrió el desastre. El coche empezo a soltar agua del radiador, tras un golpe fuerte y seco. En aquella epoca, el tunel estaba en obras y era una locura el parar, así que acabe de subir y me cruce todo el tunel, hasta llegar al area de servicio que hay nada mas salir. La temperatura rozando los 120 ( menos mal que era Febrero) pero era el motor, o la salud de los 3 que ibamos. Una vez parados y pasado el mal trago, al mirar el motor. El eje de la bomba de agua, se había segado junto con la polea y había dado en el ventilador, dejandole 2 aspas solamente. Había perdido toda el agua y me temía lo peor.
Despues del paso por el taller, sólo hubo que cambiar la bomba, el ventilador por supuesto y el termostato, que se quedo clavado. Pero ya está. El motor aguantó, y hasta hoy nada de nada y sin ningún tipo de "efecto secundario". Así que como te han dicho, estos motores aguantan bien los calentones. No te preocupes y eso sí. Comprueba el termostato, haber si se ha quedado clavado!
Un saludo.
Despues de estar el coche parado mas de 2 años, se llevo a cambiar aceites y revisiones,como es normal, pero "todo estaba bien". Así que, viaje a Andorra para desperezarlo. En eso que notaba un ruidillo (soy muy sensible para eso), que venía del motor, pero muy tenue. Abrí el capó, pero pensé en manías mias.
Pues volviendo, en el repecho que hay antes del tunel del Bruc dirección Barcelona, ocurrió el desastre. El coche empezo a soltar agua del radiador, tras un golpe fuerte y seco. En aquella epoca, el tunel estaba en obras y era una locura el parar, así que acabe de subir y me cruce todo el tunel, hasta llegar al area de servicio que hay nada mas salir. La temperatura rozando los 120 ( menos mal que era Febrero) pero era el motor, o la salud de los 3 que ibamos. Una vez parados y pasado el mal trago, al mirar el motor. El eje de la bomba de agua, se había segado junto con la polea y había dado en el ventilador, dejandole 2 aspas solamente. Había perdido toda el agua y me temía lo peor.
Despues del paso por el taller, sólo hubo que cambiar la bomba, el ventilador por supuesto y el termostato, que se quedo clavado. Pero ya está. El motor aguantó, y hasta hoy nada de nada y sin ningún tipo de "efecto secundario". Así que como te han dicho, estos motores aguantan bien los calentones. No te preocupes y eso sí. Comprueba el termostato, haber si se ha quedado clavado!
Un saludo.
charlie 2121- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 148
Fecha de inscripción : 27/01/2016
Edad : 46
Localización : Viladecans
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Estos motores aguantan los calentones. No son delicados. Hay que vigilar claro está pero son duros. A mí en el 1.6 me pasó que se aflojó el eje del ventilador. En el 1.7 le he cambiado la bomba de agua a los 120.000 kms, termostato y el sensor de temperatura. En alguna ocasión se puso la aguja a tope, pero ningún problema.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Sí, es la unica avería que he agut de deixar el cotxe al mecanic a 100km de casa. Va ser al principi, quan el cotxe portaba anys fent 100km al any y jo el vaig començar a despertar una mica i no tenía molta idea de bona part de la mecánica.
Pujant cami a Tremp feia ya estona que sentia un sorollet com de l'antema que repicaba a la baca, pero va ferse mes fort i vaig notar que venia del motor. Mitja volta, paro a la cuneta, obro i veig una font on estaba el ventilador.
Baixada fins el poble en cinquena sense gas, fent cada cop mes soroll i parada al mecanic.
Efectivament, el que tend es el rodament de la bomba trencat, per aixo velluga el ventilador,i al vellugar por haber matxacat la carcasa de la bomba.
Res, compras la bomba complerta i es cambia relativament fácil amd dos tornillos i un tubet de ferro de calefacció que fastidia bastant de montar i de sellar correctament.
Si les palesde plasticdel ventilador estan malament, les cambies també. Yo vaig tardar unes tres setmanes perque els concesionaris de Lada no tenian aquesta peça,pero deien que els arribaba ja mateix. Al final li vaig dir el mecanic que en trobes una de un desguas i encara esta aquí posada.
Pujant cami a Tremp feia ya estona que sentia un sorollet com de l'antema que repicaba a la baca, pero va ferse mes fort i vaig notar que venia del motor. Mitja volta, paro a la cuneta, obro i veig una font on estaba el ventilador.
Baixada fins el poble en cinquena sense gas, fent cada cop mes soroll i parada al mecanic.
Efectivament, el que tend es el rodament de la bomba trencat, per aixo velluga el ventilador,i al vellugar por haber matxacat la carcasa de la bomba.
Res, compras la bomba complerta i es cambia relativament fácil amd dos tornillos i un tubet de ferro de calefacció que fastidia bastant de montar i de sellar correctament.
Si les palesde plasticdel ventilador estan malament, les cambies també. Yo vaig tardar unes tres setmanes perque els concesionaris de Lada no tenian aquesta peça,pero deien que els arribaba ja mateix. Al final li vaig dir el mecanic que en trobes una de un desguas i encara esta aquí posada.
SergiNiva- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 40
Fecha de inscripción : 22/05/2015
Localización : Barcelona
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Jo de tu ja demanaria la bomba de l'aigua i un termòstat nou.
Divendres ho mires, però és gairebé segur que la bomba l'hauràs de canviar i encara que no ho haguessis de fer, sempre és millor tenir-la de recanvi i així guanyes temps; és fàcil de canviar, això si com et diu SeriNiva, el que dóna feina a vegades és el tub de la calefacció, més que res per que un cop instal·lat, no perdi líquid.
I tal com t'han dit els companys, aquests motors són durs i aguanten bé els escalfaments.
Divendres ho mires, però és gairebé segur que la bomba l'hauràs de canviar i encara que no ho haguessis de fer, sempre és millor tenir-la de recanvi i així guanyes temps; és fàcil de canviar, això si com et diu SeriNiva, el que dóna feina a vegades és el tub de la calefacció, més que res per que un cop instal·lat, no perdi líquid.
I tal com t'han dit els companys, aquests motors són durs i aguanten bé els escalfaments.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
A mí me perdió por la junta de la calefacción al cambiar la bomba. Lo desmonte y le coloque silicona de sellar las caravanas y hasta hoy.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Muy buena idea Charly214, vale la pena poner esta silicona.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Moltes gracies nois, m'heu animat molt!
Estic mort de ganes d'obrir ja i reparar l'averia!
Sou uns craks!!!
Estic mort de ganes d'obrir ja i reparar l'averia!
Sou uns craks!!!
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Com be et diuen, es millor que canvïs la bomba. El que t'ha pasat( i que has explicat molt be, de veritat
, es que se t'ha rebentat la "estopada" que fa de reten en l'eix de la bomba, en lo cual, la bomba ara mateix va "boja" i l'estopada no sella. Si no recordo malament, el teu cotxe te 60 mil kms. Jo de tu, nomes compraria la bomba i NO el cos de la bomba. El cos l'has de tenir nou( per el poc kilometratge que te) i tambe perque aixi t'evites la posible fuita de la calefacio que et comenten.
Si et decideixes cambiar la bomba, et recomano aquesta:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Si la vols completa:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si et decideixes cambiar la bomba, et recomano aquesta:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Si la vols completa:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Invitado- Invitado
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Moltes gràcies per les respostes. Jordinivakg, intentaré veure de desmuntar la bomba demà a la tarda. Depenent de com vegi el cos de la bomba ho demanaré tot sencer. Moltes gracies pels enllaços!
Per cert, tens molt bona memória jajaja... El cotxe marca 63000km!
Per cert, tens molt bona memória jajaja... El cotxe marca 63000km!
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Doncs se m'està creuant la reparacio...
He tret la bomba antiga (reten i coixinet reventat), he tret la junta vella, ho he netejat tot i comprobat al tacte que no hi queden restes. He fet una inspecció visual per comprobar que tot està be. He ficat la nova bomba sencera (adquirida a Lada España) amb la seva junta corresponent. He apretat molt bé els cargols i continúa perdent per la junta.
He repetit el procés sencer fins a tres cops. He pres mides, he comprobat que tot sembla correcte i continua perdent aigua...
Podria ser que els cargols siguin massa llargs i acabin carrera just unes dècimes abans que quedi tot ben sellat?
Porta tres cargols: un a dalt que tanca bé (de fet es comproba marca de pressió a la junta). I dos cargols a baix que no es poden veure, un d'ells porta doble arandela (en aquesta zona no s'aprecia pressió a la junta).
Podria ser que cal doble arandela als dos cargols de baix???
He tret la bomba antiga (reten i coixinet reventat), he tret la junta vella, ho he netejat tot i comprobat al tacte que no hi queden restes. He fet una inspecció visual per comprobar que tot està be. He ficat la nova bomba sencera (adquirida a Lada España) amb la seva junta corresponent. He apretat molt bé els cargols i continúa perdent per la junta.
He repetit el procés sencer fins a tres cops. He pres mides, he comprobat que tot sembla correcte i continua perdent aigua...
Podria ser que els cargols siguin massa llargs i acabin carrera just unes dècimes abans que quedi tot ben sellat?
Porta tres cargols: un a dalt que tanca bé (de fet es comproba marca de pressió a la junta). I dos cargols a baix que no es poden veure, un d'ells porta doble arandela (en aquesta zona no s'aprecia pressió a la junta).
Podria ser que cal doble arandela als dos cargols de baix???
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
És estrany que perdi per la junta si és tot original, ara podries ser que necessités dues volanderes.
De tota manera jo compraria pasta de segellar juntes que és de color taronja, crec que és Nural 24, (despres t'ho confirmo que la tinc al Niva), un cop tot net, sé la posaria abans de la junta, després la junta i damunt de la junta una altra vegada aquesta pasta, posa-li la doble volandera, aprietala bé i deixa-la assecar i després arrenques el Niva. i mira a veure si et perd i mira que sigui per la bomba, no serà pel famós tub de la calefacció que és un veritable malson, doncs a la que es mou per qualsevol cosa comença a perdre líquid refrigerant.
De tota manera jo compraria pasta de segellar juntes que és de color taronja, crec que és Nural 24, (despres t'ho confirmo que la tinc al Niva), un cop tot net, sé la posaria abans de la junta, després la junta i damunt de la junta una altra vegada aquesta pasta, posa-li la doble volandera, aprietala bé i deixa-la assecar i després arrenques el Niva. i mira a veure si et perd i mira que sigui per la bomba, no serà pel famós tub de la calefacció que és un veritable malson, doncs a la que es mou per qualsevol cosa comença a perdre líquid refrigerant.
Última edición por Medvedev el Dom Dic 04, 2016 12:18 pm, editado 1 vez
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Ahir vaig comprar la pasta. El tub de calefacció està sec. Es per la junta, ho tinc comprobat. Seguiré les indicacions que em dones. Creuem els dits...
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Subscric el que diu en Medvedev. Crec que es el millor que pots fer.
La pasta taronja que et comenta, jo la porto desde no sé fa quan( fa 11 anys que tinc el cotxe, i mai he tocat aquest lloc) en la unió que et diu ell de la calefacio. O sigui que, ben aplicada....es ben duradera aquesta pasta
.
Es diu Nural 28
Sort Taka!
La pasta taronja que et comenta, jo la porto desde no sé fa quan( fa 11 anys que tinc el cotxe, i mai he tocat aquest lloc) en la unió que et diu ell de la calefacio. O sigui que, ben aplicada....es ben duradera aquesta pasta

Es diu Nural 28
Sort Taka!
Invitado- Invitado
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Ok. Ja ho he fet. Nural 28 al tub de la calefacció i a la junta de la bomba. He fet el sandwich amb la junta i el nural després d'haver netejat molt bé am disolvent tota la zona. He muntat amb volanderes extra (mancava 2mm de carrera als cargols de sota) i demà emplenaré el circuit d'aigua a veure que tal.
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
A veure que tal va, però segur que ara no perdrà.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Taka, molta sort! Considero que el metode que has fet, es el correcte.
Invitado- Invitado
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Hola nois! Ha sortit bé!!!
No solament no perd ni gota sino que a mes, amb la bomba nova, el soroll que emet el motor s'ha reduit molt considerablement. Amb la qual cosa estic molt i molt satisfet.
Moltísimes gracies a tots per la vostra ajuda.
Ara només en queda mirar que la quantitat de liquid que li he ficat es la suficient.
Algú no s'ho creurà pero es la primera vegada que fico liquid refrigerant en un cotxe...
No solament no perd ni gota sino que a mes, amb la bomba nova, el soroll que emet el motor s'ha reduit molt considerablement. Amb la qual cosa estic molt i molt satisfet.
Moltísimes gracies a tots per la vostra ajuda.
Ara només en queda mirar que la quantitat de liquid que li he ficat es la suficient.
Algú no s'ho creurà pero es la primera vegada que fico liquid refrigerant en un cotxe...
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
M'alegro molt que t'hagi funcionat bé.
Mira bé el líquid quan estigui fred, ja que acostumen a s'empassen una bona quantitat d'aigua, quan obre el termòstat.
Mira bé el líquid quan estigui fred, ja que acostumen a s'empassen una bona quantitat d'aigua, quan obre el termòstat.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Gracies Medvedev. Demà abans d'enjegar-lo miraré el nivell de liquid.
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Però mira directament al radiador.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Hauria de veure el liquid en obrir el tap del radiador, oi?
Taka102- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 131
Fecha de inscripción : 02/09/2016
Edad : 44
Localización : Rubí, Barcelona.
Re: Avería al ventilador i pérdua de liquid refrigerant.
Exacte, te que estar completamen ple.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Página 1 de 2. • 1, 2

» Problema varis
» Carcasa del ventilador
» Avería misteriosa
» Avería en sonda
» Presentacion y averia
» Carcasa del ventilador
» Avería misteriosa
» Avería en sonda
» Presentacion y averia
Página 1 de 2.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Calado distribucion lada niva 1.7i multipunto
» fusible cuadro instrumentos
» Manual de mecánica en inglés 1.7, 1.7 i, 1.9 TD
» NIva 2004, fallos varios.
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Diferencial Torsen en el eje trasero.
» Compra catalizador en Rusia
» Solo necesito charlar, Niva con mucha vibración transmisiones, problemas y futuro incierto
» ¿Es un ruido de correas?
» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
» Holgura Dirección
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión