Últimos temas
Roda aixecada
3 participantes
Página 1 de 1.
Roda aixecada
L'altre dia parlant amb uns amics sobre que passa quan s'aixeca una roda o dues en el que anomenem encreuament de ponts en el Niva i en els anomenats 4x4 clàssics, tipus Nissan Patrol, Terrano, UAZ 469, etc.
Bé anem a descriure el més concís que pugui el que succeeix:
Suposem que tenim la roda dreta del davant aixecada i les altres tres toquen a terra, tenint suficient tracció, en el cas del Niva, si no tenim el bloquejador de diferencial central bloquejat, se'ns anirà tota la força del vehicle, per aquesta roda que tenim aixecada i el Niva no es mourà.
Què li passa en aquest mateix cas als anomenats 4x4 clàssics, ja que si té la roda davantera dreta aixecada i les altres tres a terra i amb tracció, només que tingui la tracció a les quatre rodes connectada o en aquest cas sense cocnectar, el cotxe sortirà sense cap problema, ja que la tracció posterior farà que el vehicle es mogui.
En el cas que sigui al reves, la roda que tenim aixecada es la del darrere esquerra, però les altres tres tocant terra amb tracció bona, el mateix, el Niva sense bloquejador central connectat es quedarà completament aturat i tota la força s'anirà per la roda que estigui aixecada, mentre que els 4x4 clàssics amb la tracció 4x4 connectada sortiran sense cap problema.
Ara que passaria si en els dos casos descrits anteriorment, tenim connectat el bloquejador de diferencial central del Niva, doncs molt fàcil, el Niva sortirà sense cap problema igual que els 4x4 clàssics, ja que quan el Niva bloqueja el diferencial central, el que fa és transformar-se en un 4x4 dels clàssics.
Però vegem l'últim exemple, si tenim la roda dreta del davant aixecada i la roda esquerra del darrere també aixecada, que passarà, doncs que encara que el Niva tingui el bloquejador central connectat, es quedarà parat, igual que els 4x4 clàssics que també es quedaran aturats , ja que la força dels vehicles, es perdrà per les dues rodes que tenen aixecades.
Llavors per sortir d'aquests casos, només ens serveixen els bloquejadors o bé posteriors o davanters o tots dos, ja que llavors o bé tindrem un eix bloquejat o els dos i les rodes que toquen terra, traccionaran sense problemes.
Salutacions
Bé anem a descriure el més concís que pugui el que succeeix:
Suposem que tenim la roda dreta del davant aixecada i les altres tres toquen a terra, tenint suficient tracció, en el cas del Niva, si no tenim el bloquejador de diferencial central bloquejat, se'ns anirà tota la força del vehicle, per aquesta roda que tenim aixecada i el Niva no es mourà.
Què li passa en aquest mateix cas als anomenats 4x4 clàssics, ja que si té la roda davantera dreta aixecada i les altres tres a terra i amb tracció, només que tingui la tracció a les quatre rodes connectada o en aquest cas sense cocnectar, el cotxe sortirà sense cap problema, ja que la tracció posterior farà que el vehicle es mogui.
En el cas que sigui al reves, la roda que tenim aixecada es la del darrere esquerra, però les altres tres tocant terra amb tracció bona, el mateix, el Niva sense bloquejador central connectat es quedarà completament aturat i tota la força s'anirà per la roda que estigui aixecada, mentre que els 4x4 clàssics amb la tracció 4x4 connectada sortiran sense cap problema.
Ara que passaria si en els dos casos descrits anteriorment, tenim connectat el bloquejador de diferencial central del Niva, doncs molt fàcil, el Niva sortirà sense cap problema igual que els 4x4 clàssics, ja que quan el Niva bloqueja el diferencial central, el que fa és transformar-se en un 4x4 dels clàssics.
Però vegem l'últim exemple, si tenim la roda dreta del davant aixecada i la roda esquerra del darrere també aixecada, que passarà, doncs que encara que el Niva tingui el bloquejador central connectat, es quedarà parat, igual que els 4x4 clàssics que també es quedaran aturats , ja que la força dels vehicles, es perdrà per les dues rodes que tenen aixecades.
Llavors per sortir d'aquests casos, només ens serveixen els bloquejadors o bé posteriors o davanters o tots dos, ja que llavors o bé tindrem un eix bloquejat o els dos i les rodes que toquen terra, traccionaran sense problemes.
Salutacions
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Roda aixecada
el coneixia, pero segueix sent molt interesant. gracies per l'aportacio!!

Invitado- Invitado
Re: Roda aixecada
Muy bien explicado. Yo aportaré al tema que en las versiones modernas con ayudas electrónicas también equivalen a un bloqueo de diferencial convencional.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Roda aixecada
Gracias jordiniakg
Si, charly214, los vehículos modernos ya no necesitan los bloqueadores de diferencial, pues tal y como dices con las ayudas electrónicas hacen de bloqueadores, además en las grandes bajadas, van frenando el vehículo, para que no patine ni se embale.
Estas son las grandes ventajas de la electrónica, que es verdad que a veces se estropea, pero si los materiales son de calidad, ayudan y mucho, el control de tracción, el de estabilidad, etc., van muy bien.
Si, charly214, los vehículos modernos ya no necesitan los bloqueadores de diferencial, pues tal y como dices con las ayudas electrónicas hacen de bloqueadores, además en las grandes bajadas, van frenando el vehículo, para que no patine ni se embale.
Estas son las grandes ventajas de la electrónica, que es verdad que a veces se estropea, pero si los materiales son de calidad, ayudan y mucho, el control de tracción, el de estabilidad, etc., van muy bien.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Roda aixecada
Molt interessant Medvedev.
Sulaco- AFICIONADO AL NIVA
- Mensajes : 228
Fecha de inscripción : 07/06/2015
Re: Roda aixecada
Si la veritat que es molt interesant
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» NIva 2004, fallos varios.
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Diferencial Torsen en el eje trasero.
» Compra catalizador en Rusia
» Solo necesito charlar, Niva con mucha vibración transmisiones, problemas y futuro incierto
» ¿Es un ruido de correas?
» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
» Holgura Dirección
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión
» Mangueta delantera izquierda Lada 1.7
» Processos anticorrosió del Lada Niva
» La dirección se queda pillada