Últimos temas
Il·luminació dels poms del canvi
Página 1 de 1.
Il·luminació dels poms del canvi
Hola nois,
Un parell de fotos dels poms il·luminats. Com podreu comprovar la foto no fa justicia a com realment queda vist en directe però perquè us feu una idea ja serveixen.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Com està fet? Doncs vaig comprar tres poms d'alumini Sparco i he mecanitzat l'interior per fer-hi cabre un led amb reflector del color adequat, un disc de metacrilat per fer de màscara de cada un dels colors i una etiqueta amb els texts també del mateix color. Per la corrent, aprofitant que canviava el pont central i muntava dos bases d'encenedor, vaig deixar una derivació de la il·luminació de les mateixes bases, que s'encén només quan dones les llums de posició.
L'alimentació dels leds passa per un circuit amb resistències ajustables, que permet regular l'intensitat de llum perquè és tracta de iluminar no d'enlluernar
La part més farragosa és desmuntar i tornar a muntar tota la consola central ja què és l'única manera de treure el pont central, però amb paciència tot és fa.
Salutacions,
Un parell de fotos dels poms il·luminats. Com podreu comprovar la foto no fa justicia a com realment queda vist en directe però perquè us feu una idea ja serveixen.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Com està fet? Doncs vaig comprar tres poms d'alumini Sparco i he mecanitzat l'interior per fer-hi cabre un led amb reflector del color adequat, un disc de metacrilat per fer de màscara de cada un dels colors i una etiqueta amb els texts també del mateix color. Per la corrent, aprofitant que canviava el pont central i muntava dos bases d'encenedor, vaig deixar una derivació de la il·luminació de les mateixes bases, que s'encén només quan dones les llums de posició.
L'alimentació dels leds passa per un circuit amb resistències ajustables, que permet regular l'intensitat de llum perquè és tracta de iluminar no d'enlluernar

La part més farragosa és desmuntar i tornar a muntar tota la consola central ja què és l'única manera de treure el pont central, però amb paciència tot és fa.
Salutacions,
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 841
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 62
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Esto ya es tuning total, como te gusta los buenos bricos, una gran trabajo y con ganas de verlo en vivo.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3872
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Con deia al fil del suport de la roda de recanvi, aquestes coses només és poden fer si t'agrada perquè sinó la feinada què té no la faries.
Un cop ho veus acabat, la veritat és que dona ganes de fer-ne més.
De fet, ja tinc el següent "invent" al cap: poder manipular el cabestrant sense tenir que obrir el capó i amb comandament a distància.
Ara mateix tinc que connectar la corrent del cabestrant accedint a la batería i girant una clau. Desprès accedir al morro del cotxe i connectar el cable del comandament. Tot això, si estàs clavat en un fanguer, doncs ja m'explicareu com ho fas.
Amb lo que vull fer, només caldrà estirar del cable per lligar-lo a qualsevol lloc i si a més a més hi ha algú per la vora, no caldrà ni baixar del cotxe.
La pitjor part és què un relé electromagnètic de 500 ampers val uns 180 euros, tot i que ni han de xinesos que valen uns 50. La part del comandament sense fils ja ve en camí. N'hi han uns d'universals que no valen gaires diners i què en teoría és poden muntar dins de la caixa de solenoides del cabestrant.
En fi, ja us aniré informant.
Salutacions,
Un cop ho veus acabat, la veritat és que dona ganes de fer-ne més.
De fet, ja tinc el següent "invent" al cap: poder manipular el cabestrant sense tenir que obrir el capó i amb comandament a distància.
Ara mateix tinc que connectar la corrent del cabestrant accedint a la batería i girant una clau. Desprès accedir al morro del cotxe i connectar el cable del comandament. Tot això, si estàs clavat en un fanguer, doncs ja m'explicareu com ho fas.
Amb lo que vull fer, només caldrà estirar del cable per lligar-lo a qualsevol lloc i si a més a més hi ha algú per la vora, no caldrà ni baixar del cotxe.
La pitjor part és què un relé electromagnètic de 500 ampers val uns 180 euros, tot i que ni han de xinesos que valen uns 50. La part del comandament sense fils ja ve en camí. N'hi han uns d'universals que no valen gaires diners i què en teoría és poden muntar dins de la caixa de solenoides del cabestrant.
En fi, ja us aniré informant.
Salutacions,
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 841
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 62
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Él rele es hermoso, una pregunta, ¿ y con la botonera no acciona también un rele?
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3872
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Els botons del comandament a distancia efectivament actuen sobre un relé què és el que aguanta el consum del cabestrant, però per seguretat i evitar descàrregues no desitjades de la bateria, el sistema porta un desconnectador manual a la batería i aquest és el que vull canviar per un elèctric, però es clar, té que aguantar també tota l'intensitat de corrent que consumeix el cabestrant, d'aqui que tingui què ser de tants ampers.
Salutacions
Salutacions
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 841
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 62
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Res més queda que preparem, alguna sortida amb esmorzar o dinar i així podrem veure en viu aquestes palanques il·luminades i aviat el cabrestant amb comandament a distància.
Molt bona feina Soc_jo
Molt bona feina Soc_jo
Última edición por Medvedev el Miér Mar 30, 2016 7:37 am, editado 1 vez
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5272
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Il·luminació dels poms del canvi
Gràcies Artur,
Per invents que no quedi. Al fi i al cap em guanyo la vida fent "invents", tot i què potser son una mica més seriosos que lo que faig al Lada.
Per invents que no quedi. Al fi i al cap em guanyo la vida fent "invents", tot i què potser son una mica més seriosos que lo que faig al Lada.
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 841
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 62
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Reportaje Lada Niva en canal TV francesa
» Quadre de rellotges analògic
» Reposabraços per al Niva
» Debut en la UE: el primer LADA Niva Travel llegó a Alemania
» Insonorización completa del Niva
» LADA 4x4 vuelve al mercado británico
» Reforma de maletero
» Un gran amigo que se va
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Eliminar ruidos y vibraciones
» Primeras mejoras
» El coche de los sueños: el legendario 'kópek' soviético cumple 50 años
» Busco amigos del foro
» Limpieza carburador Lada Niva
» Solucionó un problema con la cardan
» Consejos para realizar un rescate o ser rescatado
» Cambiar una homocinetica delantera
» Triste noticia Lada Mirauto ha cerrado por defunción
» Video de mi diario personal con el Lada Niva