Últimos temas
Palieres del darrere
3 participantes
Página 1 de 1.
Palieres del darrere
A raó de que el retén del meu palier del darrere esquerre perdia oli, primer vaig comprar els retens dels paliers per canviar l'esmentat retén, però quan això es va fer gràcies al meu amic SergiNiva, ell va descobrir que el coixinet d'aquest palier tenia joc, per no tornar a posar el meu palier, em va prestar un que ell tenia, què encara que també tenia una mica de joc, però molt menys que el meu.
En principi vaig demanar un joc de coixinets i un joc de l'anell que va també amb el palier, amb la intenció de canviar-lo, però que passa, que aquests palieres, porten un anell d'acer el qual, cal tallar o escalfar i colpejar perquè surtin i després a més cal escalfar el nou anell perquè es dilati i es pugui entrar al palier, i que quedi bé perquè un cop fred no es pugui moure.
Com que no m'acabava de convèncer el fer aquesta operació, ja que considero que és un treball de veritable professional, vaig decidir, preguntar-li a Denis per quant em deixaria un kit de paliers nous, que ja ho porta tot, el coixinet nou i l'anell, i els paliers de la foto, m'han costat 70 €, és a dir que cada un val 35 €, un preu excel·lent, ja que considero que no val la pena embolicar-se a canviar l'anell i el coixinet dels vells ia més em queda un joc, encara que sigui vell, per a recanvi, en el cas que algun dia sé em trenqui el palier, això sí, seria com a mesura d'emergència, fins a comprar un de nou.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
En principi vaig demanar un joc de coixinets i un joc de l'anell que va també amb el palier, amb la intenció de canviar-lo, però que passa, que aquests palieres, porten un anell d'acer el qual, cal tallar o escalfar i colpejar perquè surtin i després a més cal escalfar el nou anell perquè es dilati i es pugui entrar al palier, i que quedi bé perquè un cop fred no es pugui moure.
Com que no m'acabava de convèncer el fer aquesta operació, ja que considero que és un treball de veritable professional, vaig decidir, preguntar-li a Denis per quant em deixaria un kit de paliers nous, que ja ho porta tot, el coixinet nou i l'anell, i els paliers de la foto, m'han costat 70 €, és a dir que cada un val 35 €, un preu excel·lent, ja que considero que no val la pena embolicar-se a canviar l'anell i el coixinet dels vells ia més em queda un joc, encara que sigui vell, per a recanvi, en el cas que algun dia sé em trenqui el palier, això sí, seria com a mesura d'emergència, fins a comprar un de nou.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Palieres del darrere
Pel Niva hi ha paliers reforçats?
Es que vinc de land rover i per land si que n'hi ha. ;-)
Es que vinc de land rover i per land si que n'hi ha. ;-)
etxivi- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 16
Fecha de inscripción : 24/06/2016
Re: Palieres del darrere
Sí que se venden palieres reforzados. Eso si hay que comprarlos a Rusia.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Palieres del darrere
Exacte, a Rusia tens paliers reforçats
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Palieres del darrere
Dissabte passat, el meu amic SergiNiva, finalment, em va muntar els paliers, que havia comprat a Denis, ja que des de feia diversos mesos, portada un (l'esquerre), prestat per ell i ja tenia ganes que m'ho pogués canviar per un dels nous que vaig comprar.
Aprofitant i per tenir els dos iguals, em va canviar el dret també, el qual i encara que tenia menys joc el coixinet que l'esquerre original, també es movia una mica, i és normal després de 24 anys de vida i més de 100.000 quilòmetres.
Canviar els paliers, almenys per SergiNiva és una operació senzilla i aquí vaig a explicar a grans trets com es fa:
Primer s'afluixa com és normal els cargols de la roda, tot seguit, s'aixeca el cotxe amb un gat i se li posa un cavallet per tenir-lo segur i que no es mogui, també amb una falca, cal bloquejar-de les rodes davanteres, doncs no podrem tenir el fre de mà connectat, només la marxa.
El segon pas, un cop aixecat, és treure la roda i treure els cargols petits que porta el tambor, i amb ells s'enrosquen en els forats pertinents perquè es desbloquegi la tapa del tambor del fre. Un cop aconseguit desbloquejar-lo, traiem els cargols i la tapa del tambor.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
El tercer pas és afluixar els cargols que hi ha a la part del darrere i davantera del palier, per una vegada efectuada aquesta operació, se li roscara aprofitant les femelles de la roda, l'aparell que s'ha fet SergiNiva, als cargols del palier, per amb els discos de pes de 2.5 kg., que hi ha en aquest aparell colpejar de dins cap a fora i fent aquests cops es desbloqueja el palier, i es pot treure sense cap dificultat.
Un cop s'ha tret el palier vell, es col·loca el nou, buscant que l'estriat del palier, entre dins el diferencial i se li donen uns copets suaus al mig del palier fins que entre del tot, un cop efectuada aquesta operació, és fer el mateix al revés, és a dir es van cargolant tots els cargols que hi ha i ja està.
Aquest aparell no és més que un palier vell, al qual se l'han afegit uns discos crec recordar de 2.5 kg, en total 5 kg., I ja està, si no es té aquest aparell, com heu pogut comprovar en el víeo que parla també dels paliers, cargolant una mica la roda del Niva, també es pot fer la força necessària, encara que jo veig molt més pràctic i manejable aquest aparell que surt a les fotografies.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
Aprofitant i per tenir els dos iguals, em va canviar el dret també, el qual i encara que tenia menys joc el coixinet que l'esquerre original, també es movia una mica, i és normal després de 24 anys de vida i més de 100.000 quilòmetres.
Canviar els paliers, almenys per SergiNiva és una operació senzilla i aquí vaig a explicar a grans trets com es fa:
Primer s'afluixa com és normal els cargols de la roda, tot seguit, s'aixeca el cotxe amb un gat i se li posa un cavallet per tenir-lo segur i que no es mogui, també amb una falca, cal bloquejar-de les rodes davanteres, doncs no podrem tenir el fre de mà connectat, només la marxa.
El segon pas, un cop aixecat, és treure la roda i treure els cargols petits que porta el tambor, i amb ells s'enrosquen en els forats pertinents perquè es desbloquegi la tapa del tambor del fre. Un cop aconseguit desbloquejar-lo, traiem els cargols i la tapa del tambor.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
El tercer pas és afluixar els cargols que hi ha a la part del darrere i davantera del palier, per una vegada efectuada aquesta operació, se li roscara aprofitant les femelles de la roda, l'aparell que s'ha fet SergiNiva, als cargols del palier, per amb els discos de pes de 2.5 kg., que hi ha en aquest aparell colpejar de dins cap a fora i fent aquests cops es desbloqueja el palier, i es pot treure sense cap dificultat.
Un cop s'ha tret el palier vell, es col·loca el nou, buscant que l'estriat del palier, entre dins el diferencial i se li donen uns copets suaus al mig del palier fins que entre del tot, un cop efectuada aquesta operació, és fer el mateix al revés, és a dir es van cargolant tots els cargols que hi ha i ja està.
Aquest aparell no és més que un palier vell, al qual se l'han afegit uns discos crec recordar de 2.5 kg, en total 5 kg., I ja està, si no es té aquest aparell, com heu pogut comprovar en el víeo que parla també dels paliers, cargolant una mica la roda del Niva, també es pot fer la força necessària, encara que jo veig molt més pràctic i manejable aquest aparell que surt a les fotografies.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5395
Fecha de inscripción : 20/05/2015

» Duda palieres
» palieres delanteros 1.7 2008
» Muntatge goma de la porta del darrere.
» Com canviar retén, cèrcol i coixinet del palier darrere.
» palieres delanteros 1.7 2008
» Muntatge goma de la porta del darrere.
» Com canviar retén, cèrcol i coixinet del palier darrere.
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Calado distribucion lada niva 1.7i multipunto
» fusible cuadro instrumentos
» Manual de mecánica en inglés 1.7, 1.7 i, 1.9 TD
» NIva 2004, fallos varios.
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Diferencial Torsen en el eje trasero.
» Compra catalizador en Rusia
» Solo necesito charlar, Niva con mucha vibración transmisiones, problemas y futuro incierto
» ¿Es un ruido de correas?
» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
» Holgura Dirección
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión