Últimos temas
Canviar gomes dels amortidors posteriors
2 participantes
Página 1 de 1.
Canviar gomes dels amortidors posteriors
Hola companys, avui us vaig a explicar com es canvien les gomes que porten els amortidors del Lada Niva.
Com podreu veure a la foto dues de les gomes (en concret una de cada amortidor de la part de dalt), estava feta pols, vaig aprofitar una comanda i li vaig comprar a Denis un joc de gomes de poliuretà blanc i ahir es les vaig canviar.
No és molt difícil, però fent-com jo al carrer, és una mica molest, ja que cal estirar a terra i ahir que feia vent, era una mica molest.
Només es necessita una clau de carraca i un got del 19, a més d'una clau d'estrella plana també del 19, un tornavís d'estrella, una maça de niló i el gat del Niva.
Per treure la part de dalt es posa la clau de carraca amb el got i ja està, no es necessita res més s'afluixa la rosca que hi ha i ja està, després es fa el mateix amb la part de baix, però aquí es necessita la clau d'estrella plana i la clau de carraca, ja que és un cargol amb rosca el que aguanta el amotiguador. Un cop aflojada i treta la femella, se li donen uns copets amb un martell de niló i surt el cargol, un cop fora aquest cargol es pot treure la de la part de dalt.
Es treuen les dues gomes de dalt i es treuen les de sota, en aquestes, cal guardar el cilindre d'acer que porten per posar les noves gomes, les quals un cop posada fem l'operació al revés.
En el meu cas i com porto amortidors de gas, aquests queden completament estirats i la veritat que estan durs com pedres, per la qual cosa agafarem el gat del Niva i l'aixecarem una mica i així es queda el amortidor a l'altura del forat per on passa el cargol. Primer posarem la part de dalt, aquesta no té cap dificultat, es posar i s'apunta amb la femella i després, anem amb la part de baix, la qual és algom més complicada, es posa primer un tornavís al forat, per la part contrària a on entra el cargol, perquè el cilindre d'acer que porta, quedi ben recte, després es posa el cargol i fent força amb la mà per poder deixar el cilindre recte, es va entrant el cargol fins que surt per l'altre costat , un cop aconseguit això, es posa la femella i s'estreny amb les dues claus al màxim i la part de dalt també s'estreny al màxim.
En fi aquestes gomes m'han durat 12 anys, esepro que les de poliuretà, almenys em durin més temps, encara que no crec que tingui tant de temps el Niva, ja que d'aquí a cinc anys si tot va bé, espero poder comprar-me o bé un URBAN nou o el més probable un Niva dels de nova generació.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
Com podreu veure a la foto dues de les gomes (en concret una de cada amortidor de la part de dalt), estava feta pols, vaig aprofitar una comanda i li vaig comprar a Denis un joc de gomes de poliuretà blanc i ahir es les vaig canviar.
No és molt difícil, però fent-com jo al carrer, és una mica molest, ja que cal estirar a terra i ahir que feia vent, era una mica molest.
Només es necessita una clau de carraca i un got del 19, a més d'una clau d'estrella plana també del 19, un tornavís d'estrella, una maça de niló i el gat del Niva.
Per treure la part de dalt es posa la clau de carraca amb el got i ja està, no es necessita res més s'afluixa la rosca que hi ha i ja està, després es fa el mateix amb la part de baix, però aquí es necessita la clau d'estrella plana i la clau de carraca, ja que és un cargol amb rosca el que aguanta el amotiguador. Un cop aflojada i treta la femella, se li donen uns copets amb un martell de niló i surt el cargol, un cop fora aquest cargol es pot treure la de la part de dalt.
Es treuen les dues gomes de dalt i es treuen les de sota, en aquestes, cal guardar el cilindre d'acer que porten per posar les noves gomes, les quals un cop posada fem l'operació al revés.
En el meu cas i com porto amortidors de gas, aquests queden completament estirats i la veritat que estan durs com pedres, per la qual cosa agafarem el gat del Niva i l'aixecarem una mica i així es queda el amortidor a l'altura del forat per on passa el cargol. Primer posarem la part de dalt, aquesta no té cap dificultat, es posar i s'apunta amb la femella i després, anem amb la part de baix, la qual és algom més complicada, es posa primer un tornavís al forat, per la part contrària a on entra el cargol, perquè el cilindre d'acer que porta, quedi ben recte, després es posa el cargol i fent força amb la mà per poder deixar el cilindre recte, es va entrant el cargol fins que surt per l'altre costat , un cop aconseguit això, es posa la femella i s'estreny amb les dues claus al màxim i la part de dalt també s'estreny al màxim.
En fi aquestes gomes m'han durat 12 anys, esepro que les de poliuretà, almenys em durin més temps, encara que no crec que tingui tant de temps el Niva, ja que d'aquí a cinc anys si tot va bé, espero poder comprar-me o bé un URBAN nou o el més probable un Niva dels de nova generació.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canviar gomes dels amortidors posteriors
Muy buena explicación y muchas gracias por compartir.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canviar gomes dels amortidors posteriors
De nada Charly214
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canviar gomes dels amortidors posteriors
¿Hace algún ruido o se nota algo cuando llevas las gomas rotas?
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canviar gomes dels amortidors posteriors
La verdad es que yo no notaba nada. Todavía no lo he probado con las gomas nuevas, la semana que viene lo probaré y ya te diré si se nota algun cambio.
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canviar gomes dels amortidors posteriors
Ok, gracias.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015

» Com canviar les gomes de les llunes
» Fabricació de les barres posteriors reforçades del Lada Niva
» Canviar les molls de la suspensió davantera
» Com posar alçavidres elèctrics i gomes de les portes
» Com canviar un injector
» Fabricació de les barres posteriors reforçades del Lada Niva
» Canviar les molls de la suspensió davantera
» Com posar alçavidres elèctrics i gomes de les portes
» Com canviar un injector
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión
» Mangueta delantera izquierda Lada 1.7
» Processos anticorrosió del Lada Niva
» La dirección se queda pillada
» Rellotge de gasolina
» Nous poms de les palanques del Lada Niva
» Vídeo sobre el Lada Niva
» Nou volant
» Primera prueba
» Rellotge de pressió d'oli
» Comienza el Dakar Classic 2022
» Por fin el niva en casa
» Sortida 11 de desembre 2021