Últimos temas
Canvi d'oli
3 participantes
Página 1 de 1.
Canvi d'oli
Bona tarda,
Segur que això està més que tractat, però ara no acabo de trobar-ho...
Tinc intenció de canviar oli i filtre. Tinc unnparell de garrafes de 15W40 mineral i un filtre OEM. La quantitat total és de 3,75 litres si no vaig errat... Això és comptant el filtre, o si es canvia el filtre cal afegir-n'hi més?
I a banda, no acabo de trobar les juntes de coure pel tap de buidatge del càrter en les pàgines de recanvis "d'aquí" (oscaro, recambioscoches, ...). Quines mides ha de tenir?
Finalment, i abusant de la vostra sabiduria, he trobat que les bugies pels 1.6 carburador són les NGK BP6E/BP6ES (són equivalents pel que veig...). Alguna altra marca o referència recomanada i fàcil de trobar?
Moltes gràcies a tots!!!
Joan
Segur que això està més que tractat, però ara no acabo de trobar-ho...
Tinc intenció de canviar oli i filtre. Tinc unnparell de garrafes de 15W40 mineral i un filtre OEM. La quantitat total és de 3,75 litres si no vaig errat... Això és comptant el filtre, o si es canvia el filtre cal afegir-n'hi més?
I a banda, no acabo de trobar les juntes de coure pel tap de buidatge del càrter en les pàgines de recanvis "d'aquí" (oscaro, recambioscoches, ...). Quines mides ha de tenir?
Finalment, i abusant de la vostra sabiduria, he trobat que les bugies pels 1.6 carburador són les NGK BP6E/BP6ES (són equivalents pel que veig...). Alguna altra marca o referència recomanada i fàcil de trobar?
Moltes gràcies a tots!!!
Joan
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016
Re: Canvi d'oli
Llestos! Avui hem fet el canvi d'oli i filtre. El tap de buidat és cònic i no porta junta (error de principiant). Tot correcte de moment...
També hem canviat bugies. Les velles tenien més carbonilla que els reis d'orient... Les hem canviat per unes NGK BPR6E, que són les que em van donar a una botiga de recanvis d'Igualada. Pel que veig les "R" porten una resistència per evitar interferències (m'aniran bé amb l'emissora).
El problema ha vingut perquè la bomba de benzina perdia per la junta, i déu n'hi do... Com que no tenia juntes de recanvi i havia de tornar a casa, l'hem desmuntada i tornada a muntar. Ha funcionat bé fins a casa, on se m'ha calat a la porta del garatge i no ha tornat a engegar. Resulta que la bomba ha deixat de xuclar (el pulmó, que ja estava "más p'allá que p'acá"?).
En resum, ara va molt més fi i no em fa les estrebades d'abans. Tampoc ha tornat a quedar-se "mort" com em feia abans (circulant, quedava tot com sense corrent, i l'agulla de les rpm queia a baix de tot; al cap d'un parell o tres de segons, tornava "a la vida").
Faltarà demanar bomba nova de benzina i veure quina altra cosa falla, però de moment sembla que va millorant...
També hem canviat bugies. Les velles tenien més carbonilla que els reis d'orient... Les hem canviat per unes NGK BPR6E, que són les que em van donar a una botiga de recanvis d'Igualada. Pel que veig les "R" porten una resistència per evitar interferències (m'aniran bé amb l'emissora).
El problema ha vingut perquè la bomba de benzina perdia per la junta, i déu n'hi do... Com que no tenia juntes de recanvi i havia de tornar a casa, l'hem desmuntada i tornada a muntar. Ha funcionat bé fins a casa, on se m'ha calat a la porta del garatge i no ha tornat a engegar. Resulta que la bomba ha deixat de xuclar (el pulmó, que ja estava "más p'allá que p'acá"?).
En resum, ara va molt més fi i no em fa les estrebades d'abans. Tampoc ha tornat a quedar-se "mort" com em feia abans (circulant, quedava tot com sense corrent, i l'agulla de les rpm queia a baix de tot; al cap d'un parell o tres de segons, tornava "a la vida").
Faltarà demanar bomba nova de benzina i veure quina altra cosa falla, però de moment sembla que va millorant...
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016
Re: Canvi d'oli
Me alegro muchísimo que vayas mejorando el funcionamiento de tu Niva, esto es una carrera de resistencia y cualquier kilómetro avanzado sabe a gloria. Un saludo y nos vas poniendo al día.
Charly214- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 3901
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Re: Canvi d'oli
Sí, mica en mica...
Ara les properes passes són:
1. Bomba de benzina (està demanada)
2. Passar ITV
3. Encesa electrònica
4. Canvi de pneumàtics (encara porta 4 "Made in Yugoslavia")
5. Arreglar calefacció
I evidentment, el que vagi sortint pel camí...
Aniré preguntant...
Ara les properes passes són:
1. Bomba de benzina (està demanada)
2. Passar ITV
3. Encesa electrònica
4. Canvi de pneumàtics (encara porta 4 "Made in Yugoslavia")
5. Arreglar calefacció
I evidentment, el que vagi sortint pel camí...
Aniré preguntant...
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016
Re: Canvi d'oli
Ah! També vam canviar filtre de benzina. El que va just abans de la bomba (és quan hem vist que "pixava" de valent).
I aprofito per preguntar... Jo vaig comprar un kit de filtres a LadaPower (aire, oli i benzina). De benzina en venien 2 de diferents, tal com es veu a la foto:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
El que vam muntar va ser el de l'esquerra, però el de la dreta no sé on va. Hi ha algun altre filtre a la sortida del dipòsit o en algun altre lloc?
I aprofito per preguntar... Jo vaig comprar un kit de filtres a LadaPower (aire, oli i benzina). De benzina en venien 2 de diferents, tal com es veu a la foto:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
El que vam muntar va ser el de l'esquerra, però el de la dreta no sé on va. Hi ha algun altre filtre a la sortida del dipòsit o en algun altre lloc?
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016
Re: Canvi d'oli
Originalment els 1.6 no porten filtre de benzina, es un element afegit molt recomanable i que quasi tothom posava.
El que no se es perquè en porta dos de diferents ja que amb un en línia abans d'arribar al carburador es suficient.
Salutacions,
El que no se es perquè en porta dos de diferents ja que amb un en línia abans d'arribar al carburador es suficient.
Salutacions,
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 947
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 64
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Re: Canvi d'oli
Ah, no sabia que no en portaven... El meu en duia un de muntat just abans de la bomba. El vam substituïr pel més semblant, tot i que el nou era lleugerament més curt i vam haver de moure els tubs perquè s'acoblés bé.
No perd, però la bomba va fent el burro. A veure si arriba la nova i fem el canvi.
Un dia d'aquests mesuraré els tubs d'entrada i sortida del filtre i de la bomba i n'aniré a comprar un tros, que estan ressecs i comencen a esquerdar-se...
No perd, però la bomba va fent el burro. A veure si arriba la nova i fem el canvi.
Un dia d'aquests mesuraré els tubs d'entrada i sortida del filtre i de la bomba i n'aniré a comprar un tros, que estan ressecs i comencen a esquerdar-se...
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016
Re: Canvi d'oli
Crec que el tub de benzina es de 8 mm. de diàmetre interior.
En aquest post un company ho explica:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Salut,
En aquest post un company ho explica:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Salut,
Soc_Jo- PURISTA DEL NIVA
- Mensajes : 947
Fecha de inscripción : 21/05/2015
Edad : 64
Localización : Isona i Conca Dellà (Lleida) / Barcelona / Catalunya
Re: Canvi d'oli
Guai, gràcies! En compraré un tros per tenir-lo, que segur que trobem llocs on substituïr-lo.
Ara faltarà saber les diferències amb l'altre filtre o si s'ha de muntar en un altre lloc del cotxe...
Ara faltarà saber les diferències amb l'altre filtre o si s'ha de muntar en un altre lloc del cotxe...
barman- SEGUIDOR DEL NIVA
- Mensajes : 93
Fecha de inscripción : 14/12/2016

» Possible canvi de motor.
» Canvi de motor
» Com realitzar un canvi de cèrcols
» Rodaments per al canvi de marxes
» Il·luminació dels poms del canvi
» Canvi de motor
» Com realitzar un canvi de cèrcols
» Rodaments per al canvi de marxes
» Il·luminació dels poms del canvi
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» NIva 2004, fallos varios.
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Diferencial Torsen en el eje trasero.
» Compra catalizador en Rusia
» Solo necesito charlar, Niva con mucha vibración transmisiones, problemas y futuro incierto
» ¿Es un ruido de correas?
» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
» Holgura Dirección
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión
» Mangueta delantera izquierda Lada 1.7
» Processos anticorrosió del Lada Niva
» La dirección se queda pillada