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Mensaje por enric Farguell Dom Jun 09, 2019 3:21 pm

Bona tarda, soc nou en tot aixo, ahir vaig adquirir el meu primer lada niva 1.6i del 1992. El coche te itvi vaig baixar-lo desde Fraga fins a Barcelona.
La cosa es que quan deixo de donar gas i torno a donar gas em dona un cop la traccio com si no entres be, es nota un sotrac i despres genial.
En primera quan arranco fa coses molt rares com si no entre be la marxa.
Que creieu que hauria de fer?
EL primer es fer olis nous a diferencial i caixa de canvis.
Oli motor
si puc fer retens i juntes a diferencials i caixa de canvis
Solucionar tema d'oxids superficials i crec que no men oblido de res.
Creieu que es un bon començament per ficar-li ma al coche?
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Mensaje por Charly214 Dom Jun 09, 2019 5:44 pm

Buenas, todo lo que le hagas te lo agradecerá , en cuanto al ruido , podría venir del donut , pero es difícil dar un pronóstico sin escucharlo o verlo.
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Mensaje por enric Farguell Dom Jun 09, 2019 10:56 pm

Que es esto del donut? Es caro el recambio en si?
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Mensaje por Charly214 Dom Jun 09, 2019 11:01 pm

Es el flector de goma que hay entre la salida de la caja de cambios y la transfer, es de goma y es de forma hexagonal , vulgarmente se llama donut , mira que este entero que no esté agrietado o falten trozos. Es barato, puede ser muchas cosas más. Una cruceta del cardan , engrasadas , cuando estas están tocadas hacer golpes bruscos.
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Mensaje por enric Farguell Dom Jun 09, 2019 11:03 pm

Perfecto me mirare esto.
Hay algun aceite que recomendais? Tanto de motor como de trasnmision.
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Mensaje por barman Mar Dic 17, 2019 6:44 pm

Hola, no sé si ja hauràs canviat olis, però pel que recordo es recomanava oli 20W40 o 20W50 per a motor i un GL3 per a la caixa de canvis. Pel que sembla, les valvulines modernes GL5 i segurament GL4 poden menjar-se els sincronitzadors de llautó/bronze.

Jo vaig comprar unes llaunes de valvulina per a cotxes clàssics de la marca Kroon Oil, ZC 90. Vaig llegir que era l'equivalent al que recomanava un manual de SEAT per als motors dels anys 70 (1200, 1430, 1600, ...) i que podia funcionar bé.

També recomanen omplir-lo més del que diu el manual (sobre 1,8 - 2 litres en comptes dels 1,35 "oficials") per a lubricar correctament la 5a.

De moment ha circulat una mica i cap problema. Espero que aguanti.

Salut!
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