Foro nivamania
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Niva 1.7i multipunto
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMiér Mar 08, 2023 9:04 pm por Soc_Jo

» Calado distribucion lada niva 1.7i multipunto
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMar Mar 07, 2023 8:50 am por Loa

» fusible cuadro instrumentos
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeDom Feb 19, 2023 8:19 pm por Perspi

» Manual de mecánica en inglés 1.7, 1.7 i, 1.9 TD
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeJue Dic 08, 2022 1:53 pm por Boni30

» NIva 2004, fallos varios.
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMiér Nov 02, 2022 5:07 pm por currio

» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeVie Oct 14, 2022 4:16 pm por Juanjobs223

» Diferencial Torsen en el eje trasero.
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeVie Oct 14, 2022 4:11 pm por Juanjobs223

» Compra catalizador en Rusia
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeVie Oct 14, 2022 4:10 pm por Medvedev

» Solo necesito charlar, Niva con mucha vibración transmisiones, problemas y futuro incierto
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeJue Sep 22, 2022 6:45 pm por Medvedev

» ¿Es un ruido de correas?
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMar Ago 30, 2022 6:37 pm por Soc_Jo

» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeSáb Jun 25, 2022 12:33 am por Elcampon

» Holgura Dirección
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMiér Jun 08, 2022 11:02 pm por Wilson Diaz

» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeJue Mayo 19, 2022 6:19 pm por Soc_Jo

» Consumo de gasolina de mi Niva
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeSáb Mayo 07, 2022 7:29 am por Admin

» No va nada mal el Niva
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeDom Abr 24, 2022 7:17 pm por Admin

» Vibraciones a ciertas velocidades
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeJue Abr 21, 2022 6:41 pm por Diego

» Ventanilla Conductor
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeJue Abr 21, 2022 6:31 pm por Diego

» Me estáis asustando
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeMiér Abr 20, 2022 9:59 pm por Soc_Jo

» despreniment
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeLun Abr 04, 2022 10:31 pm por Soc_Jo

» tensor cadena transmisión
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Icon_minitimeVie Abr 01, 2022 7:44 pm por Soc_Jo

Tienda Mikorama
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Ebay10
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Shop2510
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Logo10
Tienda Lada Power
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Lada_p11
Tienda Motor Ring
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Big_lo10
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter 16010

Canviar reten i coixinet del diferencial davanter

Canviar reten i coixinet del diferencial davanter Empty Canviar reten i coixinet del diferencial davanter

Mensaje por Medvedev Vie Ene 05, 2018 6:27 pm

Aquest matí el meu mecànic Oscar, m'ha canviat el reten del diferencial davanter, és a dir on s'uneix la cardan davantera al diferencial.

És una operació senzilla, tot i que en fer-ho a terra costa una mica sobretot en intentar afluixar la rosca que prem el coixinet, ja que està molt ajustada i més després de 25 anys de no tocar-la.

El primer pas és treure tota la valvulina, després afluixar i treure les quatre femelles que subjecten la cardan al diferencial; això sí tenint la precaució de marcar la cardan perquè l'tornar-la a muntar quedi al mateix lloc on estava (no vagi a quedar desequilibrada després), un cop apartada la cardan (no cal llevar-la del tot, només la part davantera), es procedeix a afluixar la rosca esmentada, la traiem al costat d'una volandera gruixuda que porta, per a continuació treure la peça circular on es cargola la cardan, (aquesta peça com amb el temps també estarà molt dura es pot treure fàcilment amb un extractor) . Després cal treure una peça circular plana d'acer, que hi ha i llavors ja podem accedir el reten, el qual costa una mica de treure, però utilitzant les puntes d'una clau plana, no costarà molt treure-ho.

El coixinet no costa res treure-ho, ja que va en la seva corresponent pista, la qual, sí que és el més laboriós de treure, tot seguit també ens sortirà una peça cònica que porta, la qual també la substituirem, ja que al portar tants anys, és millor posar-la nova.

Es neteja tot, i es torna a muntar amb el material nou, això si per estrènyer la femella abans esmentada, si no disposem del útil que es pot veure al vídeo, necessitarem una persona que ens s'estrenyi el fre (S'ha de tenir en compte que aquest coixinet és cònic i per tant cal anar mirant que tingui el mínim de joc perquè no quedi engarrotat en rodar el cotxe i escalfar el material).

I un cop acabada tota aquesta tasca, només ens quedarà posar una altra vegada valvulina i ja tindrem el reforç, el coixinet i la peça cònica noves.
Dir-vos que tant el mecànic com jo, ens hem quedat gratament sorpresos que el coixinet i la peça cònica hagin sortit pràcticament nous, no tenint cap desgast, és més si no és per què li he insistit molt, hagués deixat el material original i això que porten 25 anys i més de 125.000 quilòmetres i la quantitat d'hores que porta rodant aquest Niva al llarg de la seva vida per ciutat.

Salutacions

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Medvedev
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA