Últimos temas
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter
Página 1 de 1.
Canviar reten i coixinet del diferencial davanter
Aquest matí el meu mecànic Oscar, m'ha canviat el reten del diferencial davanter, és a dir on s'uneix la cardan davantera al diferencial.
És una operació senzilla, tot i que en fer-ho a terra costa una mica sobretot en intentar afluixar la rosca que prem el coixinet, ja que està molt ajustada i més després de 25 anys de no tocar-la.
El primer pas és treure tota la valvulina, després afluixar i treure les quatre femelles que subjecten la cardan al diferencial; això sí tenint la precaució de marcar la cardan perquè l'tornar-la a muntar quedi al mateix lloc on estava (no vagi a quedar desequilibrada després), un cop apartada la cardan (no cal llevar-la del tot, només la part davantera), es procedeix a afluixar la rosca esmentada, la traiem al costat d'una volandera gruixuda que porta, per a continuació treure la peça circular on es cargola la cardan, (aquesta peça com amb el temps també estarà molt dura es pot treure fàcilment amb un extractor) . Després cal treure una peça circular plana d'acer, que hi ha i llavors ja podem accedir el reten, el qual costa una mica de treure, però utilitzant les puntes d'una clau plana, no costarà molt treure-ho.
El coixinet no costa res treure-ho, ja que va en la seva corresponent pista, la qual, sí que és el més laboriós de treure, tot seguit també ens sortirà una peça cònica que porta, la qual també la substituirem, ja que al portar tants anys, és millor posar-la nova.
Es neteja tot, i es torna a muntar amb el material nou, això si per estrènyer la femella abans esmentada, si no disposem del útil que es pot veure al vídeo, necessitarem una persona que ens s'estrenyi el fre (S'ha de tenir en compte que aquest coixinet és cònic i per tant cal anar mirant que tingui el mínim de joc perquè no quedi engarrotat en rodar el cotxe i escalfar el material).
I un cop acabada tota aquesta tasca, només ens quedarà posar una altra vegada valvulina i ja tindrem el reforç, el coixinet i la peça cònica noves.
Dir-vos que tant el mecànic com jo, ens hem quedat gratament sorpresos que el coixinet i la peça cònica hagin sortit pràcticament nous, no tenint cap desgast, és més si no és per què li he insistit molt, hagués deixat el material original i això que porten 25 anys i més de 125.000 quilòmetres i la quantitat d'hores que porta rodant aquest Niva al llarg de la seva vida per ciutat.
Salutacions
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
És una operació senzilla, tot i que en fer-ho a terra costa una mica sobretot en intentar afluixar la rosca que prem el coixinet, ja que està molt ajustada i més després de 25 anys de no tocar-la.
El primer pas és treure tota la valvulina, després afluixar i treure les quatre femelles que subjecten la cardan al diferencial; això sí tenint la precaució de marcar la cardan perquè l'tornar-la a muntar quedi al mateix lloc on estava (no vagi a quedar desequilibrada després), un cop apartada la cardan (no cal llevar-la del tot, només la part davantera), es procedeix a afluixar la rosca esmentada, la traiem al costat d'una volandera gruixuda que porta, per a continuació treure la peça circular on es cargola la cardan, (aquesta peça com amb el temps també estarà molt dura es pot treure fàcilment amb un extractor) . Després cal treure una peça circular plana d'acer, que hi ha i llavors ja podem accedir el reten, el qual costa una mica de treure, però utilitzant les puntes d'una clau plana, no costarà molt treure-ho.
El coixinet no costa res treure-ho, ja que va en la seva corresponent pista, la qual, sí que és el més laboriós de treure, tot seguit també ens sortirà una peça cònica que porta, la qual també la substituirem, ja que al portar tants anys, és millor posar-la nova.
Es neteja tot, i es torna a muntar amb el material nou, això si per estrènyer la femella abans esmentada, si no disposem del útil que es pot veure al vídeo, necessitarem una persona que ens s'estrenyi el fre (S'ha de tenir en compte que aquest coixinet és cònic i per tant cal anar mirant que tingui el mínim de joc perquè no quedi engarrotat en rodar el cotxe i escalfar el material).
I un cop acabada tota aquesta tasca, només ens quedarà posar una altra vegada valvulina i ja tindrem el reforç, el coixinet i la peça cònica noves.
Dir-vos que tant el mecànic com jo, ens hem quedat gratament sorpresos que el coixinet i la peça cònica hagin sortit pràcticament nous, no tenint cap desgast, és més si no és per què li he insistit molt, hagués deixat el material original i això que porten 25 anys i més de 125.000 quilòmetres i la quantitat d'hores que porta rodant aquest Niva al llarg de la seva vida per ciutat.
Salutacions
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5236
Fecha de inscripción : 20/05/2015
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Triste noticia Lada Mirauto ha cerrado por defunción
» Motor 150.000 kms
» Montaje del diferencial trasero
» Holgura en el diferencial nuevo
» Desmontaje del bloqueo trasero y damos con el problema
» Aclaración de la Prueba comparativa de Diariomotor
» Método para reparar los espárragos de la transfer
» Desmontaje diferencial trasero
» Montaje de la transfer y método de alineado
» Montaje del protector de la transfer
» Cambio de flector lada Niva por uno Tuning
» Cambio de dos rodamientos de la tapa trasera de la transfer
» Desmontaje transfer
» ARC Racing y el Lada Proto de Pierre Lartigue
» Ruido a cojinete fastidiado...
» Casi se cala al acelerar. Carburador por reparar?
» Cambio de palier delantero izquierdo
» Ruido de traqueteo transfer
» Subir el Niva