Últimos temas
Relació del canvi amb pneumàtics de sèrie en un Niva 2121 (1.6)
Página 1 de 1.
Relació del canvi amb pneumàtics de sèrie en un Niva 2121 (1.6)
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Relació del canvi amb pneumàtics de sèrie en un Niva 2121 (1.6)
Grup 10/41 (4.1: 1)
pneumàtics 185/75/16
Relació del canvi de 5 marxes:
1ª 3.667
2ª 2.100
3a 1.361
4ª 1.000
5ª 0819
MA 3.526
A 1.000 revolucions tindrem els següents resultats
1ª 7.15k / h
2ª 12.48 k / h
3a 19.25 k / h
4ª 26.20 k / h
5a 32.00 k / h
En el meu cas porto una reductora súper reduïda o sigui redueix la velocitat 2.67 vegades, la de sèrie (1.98).
Això fa que la segona velocitat en reductora sigui bastant més curta que la primera normal i la tercera velocitat curta és pràcticament com la primera normal com veureu a continuació:
A 1.000 revolucions en el meu reductora tindrem els següents resultats
1ª 2.68 k / h
2ª 4.67 k / h
3a 7.21 k / h (com es pot veure és gairebé igual que la 1ª normal (7.15 k / h)
4ª 9.81 k / h
5a 12.00 k / h
Això fa que el poder de retenció i el de pujar obstacles a baixa velocitat sigui molt gran; encara que hi ha una reductora russa que encara és més curta aconseguint una reducció de 2.92 vegades.
Alguns de vosaltres es preguntarà com és que dic que la normal redueix 1.98 vegades si en el llibre de manteniment posa que la reductora és de 2.135 vegades, però cal tenir en compte que en les velocitats normals no tenim una reducció entre el cigonyal i la transfer d'1: 1, en llargues tenim una reducció de 1.2: 1, això fa que quan en quarta velocitat que si que és d'1: 1, és a dir que quan el cigonyal va a 1.000 revolucions per minut, la quarta va a 1.000 revolucions per minut, però en arribar a la trnasfer es redueix la seva velocitat i queda en 833.33 revolucions per minut, és a dir que per cada 1.000 revolucions que surten del canvi en quarta velocitat, surten per la transfer cap als grups 833.33 revolucions.
Tenint en compte totes aquestes dades, podem esbrinar la nostra relació final tant en marxes normals com en reductora, ja sigui amb la de sèrie o amb la curta que porto jo:
Hi ha unes fòmules matemàtiques per poder esbrinar tot això, jo us poso la part final en números i així el que vulgui ho podrà esbrinar.
La fórmula es divideix en dues parts:
Primer hem d'esbrinar quina relació final tenim quan la velocitat inicial que era de 1.000 revolucions per minut a la sortida del canvi en quarta velocitat, en arribar als grups; i per això hem de fer el següent:
Primer dividim 1.000 /1.2= 833.33 revolucions
El següent pas és dividir 10/41 en els 1.6 i 10/39 en els 1.7 i llavors es multiplica els 833.33 pel resultat de dividir l'10/41 o el 10/39.
Vegem un exemple amb el 10.41 que és el del 1.6
833.33 X 0,243902439 = 203.25 r.p.m.
Això vol dir que en passar pels grups la velocitat inical de 833.33 r.p.m, queden reduïdes a 203.25 r.p.m.
Arribats a aquest punt ara ja només ens queda esbrinar la velocitat en quilòmetres per hora a 1.000 revolucions del canvi en quarta velocitat a les rodes i per això necessitem saber en primer lloc el diàmetre de les nostres rodes amb els pneumàtics i en el meu cas que porto els pneumàtics de sèrie 185/75/16 és de 68.4 cm, i això és important perquè només que li canviem els pneumàtics per, per exemple uns pneumàtics Insa Turbo Sàhara (que és molt habitual en el món del Niva), passarem a tenir un diàmetre de 73 cm i alterarà el desenvolupament final més del que sembla (per això moltes vegades diem que els nostres Nivas semblen que tiren poc).
A Rússia quan canvien pneumàtics per uns més alts i grans, sempre li posen grups més curts, aquí no es fa doncs és una operació cara i més en un Niva cal fer-ho en els dos grups.
Bé la manera de saber el desenvolupament final és aquesta.
Es fa una multiplicació amb les següents dades
3.14 (aquesta dada és fix), X el diàmetre dels pneumàtics 68.4 X 203.25 (és el resultat de les revolucions que abans hem esbrinat a la sortida dels grups) X 60 (aquesta dada és fix) i es divideix per 100.000 (aquest dada és fix) i obtindrem els quilòmetres per hora a 1.000 revolucions en quarta velocitat.
Anem a fer l'operació en el meu cas:
3.14 X 68.4 X 203.25 X 60 / 100.000 = 26.205 k / hora
I a partir d'aquesta última dada, ja només queda fer el següent:
Si volem esbrinar la velocitat (sempre a 1.000 revolucions en 5a velkocidad):
26.205 / 0819 (la 5a) = 32 k / h
I així per a la resta de marxes
26.205 / 3.667 (primera velocitat) = 7.15
A cada marxa es divideix el resultat de la quarta, per la relació de les diferents marxes.
Espero que això us serveixi perquè pogueu calcular les diferents marxes i així abans de canviar de pneumàtics sapigueu quina relació final ens quedarà i si el nostre petit motor ho acceptarà bé, malament o regular.
Salutacions
Relació del canvi amb pneumàtics de sèrie en un Niva 2121 (1.6)
Grup 10/41 (4.1: 1)
pneumàtics 185/75/16
Relació del canvi de 5 marxes:
1ª 3.667
2ª 2.100
3a 1.361
4ª 1.000
5ª 0819
MA 3.526
A 1.000 revolucions tindrem els següents resultats
1ª 7.15k / h
2ª 12.48 k / h
3a 19.25 k / h
4ª 26.20 k / h
5a 32.00 k / h
En el meu cas porto una reductora súper reduïda o sigui redueix la velocitat 2.67 vegades, la de sèrie (1.98).
Això fa que la segona velocitat en reductora sigui bastant més curta que la primera normal i la tercera velocitat curta és pràcticament com la primera normal com veureu a continuació:
A 1.000 revolucions en el meu reductora tindrem els següents resultats
1ª 2.68 k / h
2ª 4.67 k / h
3a 7.21 k / h (com es pot veure és gairebé igual que la 1ª normal (7.15 k / h)
4ª 9.81 k / h
5a 12.00 k / h
Això fa que el poder de retenció i el de pujar obstacles a baixa velocitat sigui molt gran; encara que hi ha una reductora russa que encara és més curta aconseguint una reducció de 2.92 vegades.
Alguns de vosaltres es preguntarà com és que dic que la normal redueix 1.98 vegades si en el llibre de manteniment posa que la reductora és de 2.135 vegades, però cal tenir en compte que en les velocitats normals no tenim una reducció entre el cigonyal i la transfer d'1: 1, en llargues tenim una reducció de 1.2: 1, això fa que quan en quarta velocitat que si que és d'1: 1, és a dir que quan el cigonyal va a 1.000 revolucions per minut, la quarta va a 1.000 revolucions per minut, però en arribar a la trnasfer es redueix la seva velocitat i queda en 833.33 revolucions per minut, és a dir que per cada 1.000 revolucions que surten del canvi en quarta velocitat, surten per la transfer cap als grups 833.33 revolucions.
Tenint en compte totes aquestes dades, podem esbrinar la nostra relació final tant en marxes normals com en reductora, ja sigui amb la de sèrie o amb la curta que porto jo:
Hi ha unes fòmules matemàtiques per poder esbrinar tot això, jo us poso la part final en números i així el que vulgui ho podrà esbrinar.
La fórmula es divideix en dues parts:
Primer hem d'esbrinar quina relació final tenim quan la velocitat inicial que era de 1.000 revolucions per minut a la sortida del canvi en quarta velocitat, en arribar als grups; i per això hem de fer el següent:
Primer dividim 1.000 /1.2= 833.33 revolucions
El següent pas és dividir 10/41 en els 1.6 i 10/39 en els 1.7 i llavors es multiplica els 833.33 pel resultat de dividir l'10/41 o el 10/39.
Vegem un exemple amb el 10.41 que és el del 1.6
833.33 X 0,243902439 = 203.25 r.p.m.
Això vol dir que en passar pels grups la velocitat inical de 833.33 r.p.m, queden reduïdes a 203.25 r.p.m.
Arribats a aquest punt ara ja només ens queda esbrinar la velocitat en quilòmetres per hora a 1.000 revolucions del canvi en quarta velocitat a les rodes i per això necessitem saber en primer lloc el diàmetre de les nostres rodes amb els pneumàtics i en el meu cas que porto els pneumàtics de sèrie 185/75/16 és de 68.4 cm, i això és important perquè només que li canviem els pneumàtics per, per exemple uns pneumàtics Insa Turbo Sàhara (que és molt habitual en el món del Niva), passarem a tenir un diàmetre de 73 cm i alterarà el desenvolupament final més del que sembla (per això moltes vegades diem que els nostres Nivas semblen que tiren poc).
A Rússia quan canvien pneumàtics per uns més alts i grans, sempre li posen grups més curts, aquí no es fa doncs és una operació cara i més en un Niva cal fer-ho en els dos grups.
Bé la manera de saber el desenvolupament final és aquesta.
Es fa una multiplicació amb les següents dades
3.14 (aquesta dada és fix), X el diàmetre dels pneumàtics 68.4 X 203.25 (és el resultat de les revolucions que abans hem esbrinat a la sortida dels grups) X 60 (aquesta dada és fix) i es divideix per 100.000 (aquest dada és fix) i obtindrem els quilòmetres per hora a 1.000 revolucions en quarta velocitat.
Anem a fer l'operació en el meu cas:
3.14 X 68.4 X 203.25 X 60 / 100.000 = 26.205 k / hora
I a partir d'aquesta última dada, ja només queda fer el següent:
Si volem esbrinar la velocitat (sempre a 1.000 revolucions en 5a velkocidad):
26.205 / 0819 (la 5a) = 32 k / h
I així per a la resta de marxes
26.205 / 3.667 (primera velocitat) = 7.15
A cada marxa es divideix el resultat de la quarta, per la relació de les diferents marxes.
Espero que això us serveixi perquè pogueu calcular les diferents marxes i així abans de canviar de pneumàtics sapigueu quina relació final ens quedarà i si el nostre petit motor ho acceptarà bé, malament o regular.
Salutacions
Medvedev- TRABAJADOR DE LADA
- Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015

» Niva amb pneumàtics de sèrie en gel i neu.
» Bust per als creadors del Niva 2121 (Busto para los creadores del Niva 2121)
» Prova de pneumàtics I-511. amb claus per al Niva
» Duresa de canvi del Lada Niva
» Diferents relacions del canvi de marxes del Niva
» Bust per als creadors del Niva 2121 (Busto para los creadores del Niva 2121)
» Prova de pneumàtics I-511. amb claus per al Niva
» Duresa de canvi del Lada Niva
» Diferents relacions del canvi de marxes del Niva
Página 1 de 1.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.
» Tacómetro en Niva con motor Citroen 1.9 D
» Holgura Dirección
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
» Consumo de gasolina de mi Niva
» No va nada mal el Niva
» Vibraciones a ciertas velocidades
» Ventanilla Conductor
» Me estáis asustando
» despreniment
» tensor cadena transmisión
» Mangueta delantera izquierda Lada 1.7
» Processos anticorrosió del Lada Niva
» La dirección se queda pillada
» Rellotge de gasolina
» Nous poms de les palanques del Lada Niva
» Vídeo sobre el Lada Niva
» Nou volant
» Primera prueba
» Rellotge de pressió d'oli