Foro nivamania
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» Avui Renault ha deixat de ser propietari d'Avtovaz
Grup més curt Icon_minitimeJue Mayo 19, 2022 6:19 pm por Soc_Jo

» Consumo de gasolina de mi Niva
Grup més curt Icon_minitimeSáb Mayo 07, 2022 7:29 am por Admin

» No va nada mal el Niva
Grup més curt Icon_minitimeDom Abr 24, 2022 7:17 pm por Admin

» Vibraciones a ciertas velocidades
Grup més curt Icon_minitimeJue Abr 21, 2022 6:41 pm por Diego

» Ventanilla Conductor
Grup més curt Icon_minitimeJue Abr 21, 2022 6:31 pm por Diego

» Me estáis asustando
Grup més curt Icon_minitimeMiér Abr 20, 2022 9:59 pm por Soc_Jo

» despreniment
Grup més curt Icon_minitimeLun Abr 04, 2022 10:31 pm por Soc_Jo

» tensor cadena transmisión
Grup més curt Icon_minitimeVie Abr 01, 2022 7:44 pm por Soc_Jo

» Mangueta delantera izquierda Lada 1.7
Grup més curt Icon_minitimeSáb Mar 19, 2022 3:15 pm por Medvedev

» Processos anticorrosió del Lada Niva
Grup més curt Icon_minitimeMar Mar 15, 2022 9:57 pm por Poli-Asturias

» La dirección se queda pillada
Grup més curt Icon_minitimeMar Feb 22, 2022 10:51 pm por Soc_Jo

» Rellotge de gasolina
Grup més curt Icon_minitimeMar Ene 25, 2022 6:59 am por Medvedev

» Nous poms de les palanques del Lada Niva
Grup més curt Icon_minitimeDom Ene 23, 2022 4:38 pm por Medvedev

» Vídeo sobre el Lada Niva
Grup més curt Icon_minitimeDom Ene 23, 2022 7:03 am por Medvedev

» Nou volant
Grup més curt Icon_minitimeMar Ene 11, 2022 4:48 pm por Medvedev

» Primera prueba
Grup més curt Icon_minitimeLun Ene 10, 2022 7:04 pm por mandroco

» Rellotge de pressió d'oli
Grup més curt Icon_minitimeMiér Ene 05, 2022 4:48 pm por Medvedev

» Comienza el Dakar Classic 2022
Grup més curt Icon_minitimeLun Dic 27, 2021 10:05 am por Admin

» Por fin el niva en casa
Grup més curt Icon_minitimeLun Dic 27, 2021 1:19 am por Dr. Auto

» Sortida 11 de desembre 2021
Grup més curt Icon_minitimeLun Dic 13, 2021 11:48 am por Medvedev

Tienda Mikorama
Grup més curt Ebay10
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Grup més curt Shop2510
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Grup més curt Logo10
Tienda Lada Power
Grup més curt Lada_p11
Tienda Motor Ring
Grup més curt Logo10
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Grup més curt Logo10
Tienda 4x4 Travel
Grup més curt Big_lo10
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis
Grup més curt 16010

Grup més curt

Ir abajo

Grup més curt Empty Grup més curt

Mensaje por Medvedev Lun Nov 20, 2017 8:50 am

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

A diferència de nosaltres, que posem rodes més altes i grans en els nostres Nivas, normalment els russos que també fan el mateix però arriben a posar-li rodes de 31 i fins i tot de 33 polzades, li posen grups més curts.

El normal és que fins rodes de 215 li posin el grup dels 1.6 que és el 4.1: 1, però a partir d'aquesta mesura ja li posen el 4.3: 1 i el que recomanen més si se li posen les rodes de 235/75 / 15 (amb un diàmetre de 73 cm aproximadament), és el 4.44: 1, podent arribar fins al 5.3: 1; això si els grups a partir de l'4.44: 1 sol s'utilitzen per a les esmentades rodes súper grans com són les de 31 i 33 polzades.

Això si el preu augmenta de manera molt significativa a mesura que volem un grup més curt; com a exemple, mentre un grup normal de 4.1 val 2.649 rubles (39 €), el 4.3 ja puja a 4.641 rubles (68 €), el 4.44 5.461 rubles (80 €) i el 5.3 pot arribar als 10.000 rubles (147 €) i més tenint en compte que els nostres Nivas porten dos doncs se'ns dispara el preu.

El motiu d'anar reduint els grups a mesura que augmentem el diàmetre i l'altura de les rodes és per una banda aconseguir com a mínim tenir la mateixa relació final a les rodes i així no perdre ni força al camp, ni velocitat a la carretera i quan els posen els grups més curts en aconseguir molta força en el camp encara que sacrifiquem la velocitat a la carretera.

Com a exemple final jo en el meu Niva porto els grups 4.1: 1, amb pneumàtics de sèrie que em donen un desenvolupament final en cinquena velocitat de 32 km per cada 1.000 revolucions, però si li posés (que és la meva intenció), els pneumàtics en mesura 195/75/15 de la marca Insa Turbo Sàhara que tenen un diàmetre de 73 cm o sigui gairebé 5 cm de diàmetre més que els de sèrie, ja que per compensar aquesta diferència m'hauria d'anar al grup 4.44: 1 on em quedaria un desenvolupament final en cinquena velocitat per cada 1.000 revolucions de 31.46 km; com podreu observar és una miqueta més curt però gairebé igual i així no tindria ni pèrdues de velocitat a la carretera, ni perdria força al camp.

Com aquí això normalment no es fa, el que passa és que al posar-li rodes bastant més gran, notem una pèrdua significativa tant de velocitat i en les pujades a l'autopista o carreteres d'asfalt se'ns ve a baix, com de força al camp, doncs al Niva que va molt just tant de potència i parell, nota moltíssim aquests canvis.
Medvedev
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Grup més curt Empty Re: Grup més curt

Mensaje por Medvedev Lun Nov 20, 2017 4:35 pm

Medvedev
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Grup més curt Empty Re: Grup més curt

Mensaje por Medvedev Lun Nov 20, 2017 4:57 pm



Aquest porta la reductora curta 3.15 (real 2.95) més el grup 4.44: 1 i rodes grans, així i tot mireu que poc a poc va en primera.



Medvedev
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 5392
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.