CALENDARIO EVENTOS
MUSEO DEL NIVA
Últimos temas
» Holgura Dirección
Jue Ago 17, 2017 5:49 pm por Nivatierrez

» Niva sencer per recanvis
Miér Ago 16, 2017 1:05 pm por Ramon Gabarra

» Nives al cinema
Mar Ago 15, 2017 2:09 pm por Charly214

» 5 ventajas de tener un coche viejo
Lun Ago 07, 2017 3:59 pm por Medvedev

» Comiat de l'any commemoratiu del 40 aniversari del Lada Niva
Lun Ago 07, 2017 3:44 pm por Medvedev

» Grasa para los rodamientos delanteros
Lun Ago 07, 2017 1:23 pm por Ramon Gabarra

» Cambio discos de freno lada niva 1.6
Miér Ago 02, 2017 2:55 am por Charly214

» PDF Transfer Lada Niva SKF
Dom Jul 30, 2017 1:31 pm por Charly214

» check encendido
Miér Jul 26, 2017 9:20 pm por Soc_Jo

» parabrisas y ventanas laterales
Mar Jul 25, 2017 9:17 pm por MORRISNIVA

» Problema varis
Mar Jul 25, 2017 8:10 pm por Soc_Jo

» Soroll a la transfer
Jue Jul 20, 2017 7:02 am por Medvedev

» Un amigo de Australia
Mar Jul 18, 2017 3:05 pm por Sulaco

» Alinear la transfer
Lun Jul 17, 2017 9:50 pm por Medvedev

» Muntatge del Chevrolet Niva
Lun Jul 17, 2017 5:27 pm por Medvedev

» Acomiadaments massius en Avtovaz
Lun Jul 17, 2017 3:34 pm por Medvedev

» Vibraciones a ciertas velocidades
Dom Jul 16, 2017 7:31 pm por Charly214

» Festival El programa de estos hombres # NIVAFEST-2017
Dom Jul 16, 2017 6:33 pm por Medvedev

» Banc de potència
Dom Jul 16, 2017 7:35 am por Medvedev

» Cambiar volante al niva
Dom Jul 16, 2017 12:12 am por Charly214

Lada León S.L
Tienda euro4x4parts

Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Lada Power
Tienda LadaWay
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Compras a Rusia

Elevar o no elevar, esta es la cuestión

Página 1 de 3. 1, 2, 3  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Elevar o no elevar, esta es la cuestión

Mensaje por Soc_Jo el Vie Dic 30, 2016 8:11 pm

Hola nois,
Ara que sembla que lo de aixecar el Niva s'ha posat de moda o potser es una epidèmia com la de la grip Very Happy  jo també m'he decidit a fer-ho.
De totes maneres abans d'explicar lo que tinc previst fer al meu, volia plantejar una mena de tormenta de cervells (Brain storming, que dirien els anglesos) per veure que penseu sobre aquest tema, com per exemple:

Avantatges:
- Millora estètica.
- Passar per llocs més profunds.
- Muntar rodes más grans.
-
Desavantatges:
- Disminució del angle d'atac lateral.
- Pèrdua de tracció en pujades fortes.
- Empitjorament de la estabilitat.
- .............

En el meu cas i a diferència del Artur i el Josep M, que ho han fet muntant gruixos al diferents punts, jo m'he decidit a aixecar-lo canviant molles i amortidors.
Fer-ho d'aquesta manera i comparan-la amb l'altra, té coses més bones (millora de la suspensió, facilitat de amagar-ho a la ITV) i coses més dolentes (el preu).
El kit escollit es un Ironman amb molles Performance i amortidors Nitro-gas GR que elevaran el cotxe 3.5 cm.
Amb aquesta elevació, no es necesita canviar modificar cap peça del cotxe (tirants, barra Panhard), cosa que si es te que fer si aixeques 5 o més cm.
El que si es molt recomanable o al menys això m'han aconsellat des de dos llocs diferents, es reajustar la caiguda de les rodes del davant.
La idea es abans de muntar-lo, canviar el color de les molles del groc "cridaner" per el gris clar de les originals. Entre això i els dos anys que em falten per la ITV espero no tenir problemes, sinó em tocará pagar el 180€+Iva del expedient tècnic.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Re: Elevar o no elevar, esta es la cuestión

Mensaje por subi el Vie Dic 30, 2016 8:46 pm

Bona nit

Yo desde un principio me plantee el elevarlo, pero los comentarios que recibía, y las amenazas sobre los palieres, es lo que me hizo desistir de elevarlo.
No recuerdo cuando, pero un día CHARLY214, apareció con el kit de elevación que hemos montado, la diferencia que había con el resto, es que no modificaba para nada la geometría de la suspensión original y dejaba a los palieres trabajando en la misma posición, fue entonces en donde empecé a ver la opción de elevar el Niva posible,
El resultado visual es muy bueno, no obstante, ahora falta verlo sobre el terreno, y en menos de un mes, os podre dar la opinión.
Yo voy a homologarlo, pero tenéis que saber, que tenía una solicitud de homologación de rueda trasera, sub-chasis y gancho de remolque, por lo que añadir los 45mm de mas no influye en el precio.
Gracias y a disfrutar
subi
AFICIONADO AL NIVA
AFICIONADO AL NIVA

Mensaje por Charly214 el Vie Dic 30, 2016 10:03 pm

Mi opinión es la siguiente: Yo soy persona que me gusta escuchar y si encima esa persona me aporta admiración grabo sus palabras. La suspensión de un coche es más importante que el motor. Me explico de poco sirve tener muchos CV si no tienes una suspensión que este a la altura. Una buena suspensión en el mundo 4x4 aporta mayor confort, mayor seguridad y menor averías. Todo esto se traduce en poder ir más rápido. En el mundo de la competición se invierte más dinero en la suspensión que en el motor. Con mayor altura se ganan ángulos, una cosa bien útil en el 4x4. Si la suspensión es buena se tiene que traducir en una mejora de copiar el terreno, con lo cual mayor tracción. El Niva de serie cuando estira la pata está rueda pierde mucha tracción. El amortiguador de serie extendido no aporta apenas fuerza sobre el suelo. Aquí tu amortiguador entrará en el juego y superará al de serie. Por otro lado el reducido peso del Niva y su corta batalla le penaliza a la hora de absorber terrenos pedregosos. Cuando la rueda monta sobre una piedra el muelle debería comprimirse y el amortiguador evitar el rebote. El peso delantero del Niva queda corto para obligar al muelle a comprimirse y el amortiguador faena tiene para contener el rebote. Aquí no sé cómo tus nuevos muelles resolverán este tema. Si la espira es de mayor grosor le costará más comprimir el muelle. Por el rebote no te preocupes que tu amortiguador estará a la altura. Lo ideal sería que levantara con mayor número de espira pero de mismo grosor.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Vie Dic 30, 2016 10:29 pm

La veritat es que amb tots els que he parlat, inclòs un preparador de cotxes per raids, m'han dit que els Ironman aquests per el Lada son una millora espectacular respecte als de origen.
En el cas del meu M, a sobre el porto més carregat que el de sèrie, tant al davant (cabestrant) con al darrere (roda de recanvi), lo que en teoria es bo per ajudar a comprimir les molles.
Miraré d'esbrinar les mides de les noves molles, a veure si puc comparar-les amb les d'origen, tot i que hi han més factors que juguen a l'hora de definir una molla, com la duresa o la elasticitat del acer amb que estan fetes per ejemple.
I com diu en Carlos, els amortidors de veritat per cotxes de raids no valen menys de 1000€ per unitat.
Tenen que permetre, entre altres moltes coses, poder passar per sobre d'un forat sense que el cotxe s'inmuti i a tota castanya.
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Vie Dic 30, 2016 10:59 pm

Esos amortiguadores se venden fuera del Kit. ¿Sabes el precio?, gracias.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Vie Dic 30, 2016 11:07 pm

Els Ironman valen més o menys uns 112 euros+Iva/unitat, al menys els del M.
De fet si mireu a la pàgina [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] que es on he comprat el kit els podreu veure.
Per el Lada Niva també tenen Tailmaster, Koni i KYB.

Salutacions,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Vie Dic 30, 2016 11:54 pm

Más adelante si la mecánica me respecta le pondré dos amortiguadores aironman nitro gas en la parte delantera. Si me gustan le monto también los traseros. Los míos actuales solo van bien si el asfalto es bueno o tiene pocas irregularidades. Con baches parece una dirigencia, es muy seca. Yo lo que busco es confort.

Yo llevo muelles mabilsa + 5 cm sin una espira con mortificadores de Lip 4x4 de gas.

Precio 107 euros la pareja + 16 euros de envío.

Un pequeño ejemplo de como trabaja la suspensión en carretera. No se aprecian balanceos.

Última edición por Charly214 el Sáb Dic 31, 2016 12:28 am, editado 8 veces
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Charly214 el Vie Dic 30, 2016 11:59 pm

Los monte en el año 2005. Con la espira cortada nunca he roto un palier ni han sonado. Come los neumáticos de forma totalmente uniforme. El confort en 4x4 deja mucho que desear por contra en carretera virada o en vía rápida se encuentra en su salsa. Hay que tener cuidado con las ráfagas de viento. Despacio y buena letra.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Sáb Dic 31, 2016 9:03 am

És evident que el sistema de la suspensió dels cotxes, juga un paper crucial en un 4x4 i més si entrem en el món de la competició, només amb treure els amortidors del darrere (per posar un exemple), quan estava el mecànic muntant el kit ja em vaig poder imaginar el que és un cotxe sense amortidors.

Evidentment aquest kit Ironman, ha de fer que el Niva s'aguanti molt millor, només faltaria que amb el preu que tenen no fossin millors que els originals, els quals són d'oli (que això no vol dir que siguin dolents), però és veritat que Soc_Jo, té recarregat el Niva d'una manera bastant forta, sobretot a la part davantera.

Jo igual que Subi, em vaig decidir pels nostres kit, un a causa de que no tocava la suspensió de sèrie, com fan els kits de molles i amortidors i no havia de tocar res, segons diu el fabricant del Niva, dos a causa que una vegada li vaig preguntar a Denis pel tema d'elevar el Niva amb molles i amortidors i no m'ho va recomanar, dient-que el Niva era millor pujar-lo amb kit, per dir-ho d'alguna manera semblants al que finalment vaig comprar, i tres pel preu l' qual el trobo summament barat, ja que a mi em va costar 130 € posat a casa meva i per sort sense pagament de duanes; a Rússia encara val més barat uns 85 € crec i clar, jo també tenia avantatge ja que gràcies al meu amic mecànic Oscar, em va sortir molt bé de preu muntar-los.

Per acabar, referent als molles i amortidors, quan calgui se'ls canviaré per molls originals i els amortidors, porto uns de gas des de fa 12 anys, els quals estan en perfecta forma de la marca monroe i quan aquests es facin malbé, posaré uns baratets com els que porta Subi, bons i barats, ara el que pugui posar aquests Ironman, ha de ser una passada de com han d'anar.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Charly214 el Sáb Dic 31, 2016 10:26 am

Ya tengo muchas ganas de que se los monte Soc_Jo y nos de impresiones. Yo estoy convencidisimo que va ser un cambio brutal. El Niva de Medina motor lleva dos amortiguadores delante como todos los Niva de competición que han valido la pena. Ese coche en pista es otro mundo. El Niva en pista está muy limitado en suspensión. A la que quieres subir el ritmo hay tener bastante cuidado con las piedras si no quieres acabar de un bote en cuneta o barranco abajo. Si invertiendo un dinero que no es demasiado elevado teniendo en cuenta lo que es el mundo del motor te hace ir más seguro en pista ya sólo por eso vale la pena.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Charly214 el Sáb Dic 31, 2016 10:37 am

Coche de Abel de Medina Motor

Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Sáb Dic 31, 2016 4:13 pm

Veo dos amortiguadores delante, es correcto o es la foto que no está bien hecha.

Evidentemente si vas a competir, necesitas un sistema de amortiguación adecuado a lo que vas a hacer esto está clarísimo, para ir deprisa por pistas, llevan dos amortiguadores, pero para ir en plan normal, no hace falta nada más y nada menos que lo que lleva de fábrica, como mucho cuando los amortiguadores de fábrica se te estropean (ahora son de gas), le pones unos de gas y arreando, que quieres hacer un poco más de montaña y pasar por sitios algo superiores, pues levantas el coche un poco, como he hecho yo, Subi, tu, y pronto hará Soc_Jo, y si quieres hacer competición o quieres ir al extremo total, pues le pones los dos amortiguadores, lo muelles adecuados, que estos amortiguadores sean de una calidad excelente, para que con el uso intensivo no pierdan cualidades (que por eso deben llevar nitro), para que con el subir y bajar no se calienten tanto y pierdan esas cualidades y dejen de amortiguar y ya está.

Pero lo dicho para conducción normal, con lo que llevan de serie de sobra.

El coche de Abel de Medina Motor, creo recordar que fue una preparación (al menos inicialmente), para un cliente que quería hacer travesías o algo parecido y después una vez hecha sus salidas, se lo acabo vendiendo a Abel, no se si estoy en lo cierto, pero creo recordar que algo de esto había, también creo recordar que lleva el grupo 10:43 y la centralita reprogramada entre otras cosas.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por vaz el Sáb Dic 31, 2016 5:42 pm

Hola, jo encara estic batallant amb aquest tema. Per posar-hi més salsa et diré que pots comprar les molles ironman i amortidors trailmaster confort que donen més comoditat i no son tan radicals. A russian 4x4 també tenen molles de +3cm per uns 70€ la parella, o també tenen tacs de goma de + 3 cm per 30€ els 4. Per al.linear direcció primers roda una miqueta que tot es posi a lloc. Ja explicaràs com va així vaig agafant més idees. Salut.

vaz
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Sáb Dic 31, 2016 6:16 pm

Todo de pende te tu exigencia en el Niva. La historia de la preparación que comentas no la sé. La preparación la han realizado ellos y vale pasta. Llevan caja de 4 marchas y si llevan 2 amortiguadores delante. Montar doble amortiguador es totalmente artesanal eso no está en el mercado pero es lo más efectivo. Demostrado. Con un Niva de serie te lleva a muchos sitios. Ahora cuando sales en grupo a la montaña es cuando te pica el gusanillo y comienzas a preparar el Niva. Si fueras mucho con TT grandes, el Niva te pidiera un cambio de suspensión. Para hacer travesías grandes se requiere velocidad en según qué tramos de pistas. La suspensión es quien te marcará tu velocidad de marcha segura. Y no hay que llegar a los extremos de la compleción, con un uso frecuente ya es suficiente.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Dom Ene 01, 2017 9:24 pm

Lo de comprar els elements per separat ja ho vaig estar valorant, tal diu vaz, comprar molles Ironman i amortidors Trailmaster però no em va semblar que guanyes res ja que per preu son similars.
També hi ha el kit Trailmaster però aixeca 5 cm. i obliga a canviar més peces, encara que hi ha gent que m'ha dit que no.
Els amortidors Ironman nitro-gas no son radicals, hi han dos models per sobre que si ho son, apart de que sempre dependrà de la velocitat a la que vulguis circular i del tipus de terreny.

Salutacions,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Soc_Jo el Mar Ene 03, 2017 10:29 pm

Bé nois, que sapigueu que ja esta en marxa la compra del kit d'elevació. A veure si en dos o tres dies el tinc aquí, tot i que siguen festa divendres ho veig complicat.
Tan aviat com arribi, agafo les molles i les porto a sorrejar i a pintar al forn de color gris claret el més similar possible al de les originals. M'ho farà un proveïdor de recobriments amb el que treballem a la feina, m'ha dit que a cost zero, però ja veurem perquè li he dit que gratis no ho volia.
No sé si serà una mica precipitat però amb una mica de sort igual puc estrenar la nova suspensió a la sortida del dia 28. de gener. Creuarem els dits Very Happy
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Mar Ene 03, 2017 11:29 pm

Excelente noticia por qué estoy caliente de comprar tus mismos amortiguadores. Ya me irás contando.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Miér Ene 04, 2017 8:24 pm

Carlos, si et decideixes a comprarlos, busca, compara i si trobes algo millor, els compres Very Happy Very Happy
Bromes apart, volia dir que si t'interessa et puc passar el contacte d'on jo els he comprat i a lo millor et pots estalviar alguns diners.
I arribat el cas, potser podries plantejar-li si volen colaborar amb el foro.

Salutacions,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Miér Ene 04, 2017 8:39 pm

Me parece muy buena idea. Cuando quieras me pasas el contacto. Muchas gracias
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Miér Ene 04, 2017 10:22 pm

Et passaré el contacte per privat perquè no vull que la gent comenci a trucar-lo i a enviar-li correus i que m'acabi cridant l'atenció.
Per compres "normals" esta la web i no fa falta res especial.
Si algún dia tu parles amb ell i s'acorda algun tipus de col·laboració amb el foro ja serà un altre tema.

Salutacions,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Miér Ene 04, 2017 11:28 pm

Lo veo perfecto..
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Soc_Jo el Jue Ene 05, 2017 1:47 pm

La cosa no ha pogut anar més ràpida. Aquest matí han entrat per la porta els components del kit Ironman.

Dilluns les molles aniran de cap a fer el recobriment i si tot va bé, divendres cap a Isona i a muntar-ho.
A veure si puc escriure aviat quines sensacions em dona, que espero que siguin bones, millor dit, molt bones!

Salut,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Soc_Jo el Dom Ene 15, 2017 11:22 pm

Això va avançant.
El cotxe ja es a Lleida, al taller del concessionari per fer el canvi de suspensió.
No volia fer-ho fins al febrer però tenint en compte que em passaré als USA quasi tot el mes, he preferit avançar-ho perquè si hi hagués qualsevol problema el podría resoldre abans de marxar.
Anant tot bé durant la setmana vinent quedarà canviada, per lo que espero poder estrenar-la a la sortida del dia 28.

Salutacions,
Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Soc_Jo el Lun Ene 16, 2017 8:06 am

Aprofitant que no tenia el Lada per anar a correr i que al poble fotia un fred de nassos, vaig aprofitar per renovar la decoració.
Aquí teniu el resultat. Fent país, com té que ser.

Soc_Jo
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Medvedev el Lun Ene 16, 2017 3:52 pm

Molt bonica aquesta funda
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Página 1 de 3. 1, 2, 3  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba