Últimos temas
» Sortida matinal 1 novembre
Hoy a las 5:26 pm por Medvedev

» montar snorkel en 1.7
Hoy a las 5:11 pm por Medvedev

» Kit elevación del Niva
Hoy a las 4:54 pm por Medvedev

» Hola amigos del Niva, os presento mi joya
Hoy a las 3:45 pm por allnegre

» Grup més curt
Ayer a las 4:57 pm por Medvedev

» ruta 2 Diciembre zona Castellolí (Anoia)
Dom Nov 19, 2017 7:57 pm por Niva Classic

» Un URBAN guapote
Sáb Nov 18, 2017 6:58 pm por Medvedev

» Empresa que ens ven directament de Rússia
Vie Nov 17, 2017 9:10 am por Medvedev

» Suspensions del Niva en moviment
Vie Nov 17, 2017 6:55 am por Medvedev

» Otro vídeo de nuestros amigos rusos
Jue Nov 16, 2017 11:04 pm por Medvedev

» Test Lada 4x4 California
Jue Nov 16, 2017 12:08 pm por Charly214

» Esta es mi joya de colección
Jue Nov 16, 2017 9:06 am por Charly214

» Colocación del filtro de polen
Jue Nov 16, 2017 6:45 am por Medvedev

» Sonido del motor 1.7 i
Jue Nov 16, 2017 12:00 am por Charly214

» Soport del motor
Miér Nov 15, 2017 11:10 am por Charly214

» A la brigada de la policia i dels bombers d'Hongria han arribat els Lada Niva
Mar Nov 14, 2017 4:48 pm por Medvedev

» Aletins per al nostre Lada Niva
Mar Nov 14, 2017 4:37 pm por Medvedev

» Lada Niva 2121 restaurado completamente original
Lun Nov 13, 2017 11:28 pm por Medvedev

» Tapes de les portes del Niva 2121 i 21214
Lun Nov 13, 2017 5:09 pm por Medvedev

» LADA 4x4 manté el lideratge al Kazakhstan
Lun Nov 13, 2017 3:57 pm por Medvedev

Tienda euro4x4parts

Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Tienda Lada Power
Tienda Motor Ring
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis

Muntatge del kit d'aire condicionat modern

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Muntatge del kit d'aire condicionat modern

Mensaje por Medvedev el Jue Jul 02, 2015 4:00 pm

AIRE CONDICIONAT
Avui vaig a explicar com muntar un equip d'aire condicionat nou per al Lada Niva 21214 o sigui el 1.7i multipunt amb direcció assistida.

Si és el 21214 o VAZ 214, sense direcció assistida, també es pot muntar, l'únic que en el suport per al compressor de l'aire condicionat sobrarà el tros on va instal·lada la bomba de la direcció assistida.

Primer us indicaré el que cal fer en la part interior de l'habitacle.

Desmuntarem la safata inferior del Niva, un cop desmuntada, passarem a desmuntar la consola central (on hi ha els interruptors), un cop desmuntats aquests dos elements, passarem a desmuntar el ventilador del radiador interior de la calefacció, que va amb unes grapes connectat al radiador de la calefacció.
Quan tinguem aquest ventilador desmuntat i llevant els cables que els uneix al sistema de cablejat, ho tirarem o el guardarem per a qualsevol persona que necessiti un ja que a nosaltres ja no ens servirà més, ja que el condensador interior del nostre nou equip d'aire condicionat porta incorporat un ventilador.
Abans de procedir a la instal·lació d'aquest condensador nou, procedirem a fer un forat a la part exterior de la carrosseria de 28 a 30 mm (entre el lloc on entra a l'habitacle el cable de l'accelerador i el lloc on va l'estrella de la diversificació dels tubs de fre), jo recomano de 30 mm, ja que en el meu cas amb 28 mm havia quedat curt i ha requerit que de manera molt artesanal hagi hagut de fer més gran el forat per no haver de treure una altra vegada els tubs.
També dir-vos que cal fer un forat a la xapa, on sota està ubicat el canvi de marxes per poder col·locar el tub de desguàs.
Un cop tinguem el forat fet, procedirem a instal·lar l'evaporador, primer passant els tubs del gas des de l'exterior a l'interior, cargolant els tubs a l'evaporador. El citat evaporador és tossut a quedar al seu lloc, però al final s'aconsegueix i un cop posat al seu lloc es tornen a posar les grapes que subjectaven l'anterior ventilador original del Niva.
Bé ara ja tenim l'evaporador al seu lloc, i ara ens toca fer el muntatge de la part del va motor, on va la majoria del kit de l'aire condicionat.
El primer de tot i en el meu cas cal desmuntar la bomba hidràulica de la direcció assistida així com el seu suport, també cal deixar anar el radiador, (en el meu cas vaig treure el radiador sencer, ja que com el meu Niva no és original 1.7, el radiador no queda tan cap a dins com en els originals i em feia nosa per poder muntar el nou suport amb el compressor i una altra vegada la bomba hidràulica de la direcció assistida), un cop el radiador està fora i el suport de la bomba de la direcció assistida , s'ha de col·locar el nou suport en els mateixos espàrrecs on anava l'anterior suport. En el meu cas no sé el motiu vaig haver de posar una platina a la part superior d'aquest suport, ja que no hi havia manera d'entrar-lo a l'espàrrec superior.
Un cop instal·lat el suport amb el compressor de l'aire inclòs, cal muntar la bomba de la direcció hidràulica, la qual em va costar bastant, però al final ho vaig aconseguir. Tal i com he dit vaig haver de posar una platina a la part superior del suport del compressor de l'aire i això va fer que les corretges que van en el kit, (van dos), quedessin curtes, per la qual cosa vaig haver de comprar dues d'iguals, però més llargues, per poder acabar la instal·lació.
Després i gràcies al meu amic Jassius, el qual va haver de llevar la femella que cargola la politja del cigonyal ja que hi va instal·lada una nova politja, amb la qual cosa ara tinc tres politges en el cigonyal, que es corresponen, a la corretja de la bomba de l'aigua, la corretja del compressor de l'aire condicionat i la corretja de la bomba de la direcció assistida.

Aprofitant que ja tenia el radiador fora abans de posar aquestes politges doble, vaig posar el condensador (o vulgarment anomenat radiador), amb la qual cosa quedava feta la part més mecànica de l'aire condicionat. Un cop feta tota aquesta feina, em vaig dedicar a muntar els diferents tubs que van connectats al condensador, al compressor etc.,
Amb això vaig donar per finalitzada la tasca exterior d'aquest kit, ja només em faltava la instal·lació elèctrica, la qual i dins el kit et vénen unes instruccions de muntatge, però en rus, vaig haver de traduir l'esquema de la instal·lació elèctrica, encara que tots els connectors dels cables tenen una mida adequada només per a l'altre connector, amb la qual cosa i sabent els colors dels cables, vaig poder pràcticament muntar tots, llevat de la part final de la instal·lació que la va fer el meu amic mecànic.

El ventilador ja funciona, l'interruptor de l'aire també, ara ja només falta el repàs general i la càrrega del gas Frenon.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Re: Muntatge del kit d'aire condicionat modern

Mensaje por Charly214 el Jue Jul 02, 2015 7:21 pm

Muchas gracias por compartir esta información y con ganas de verlo en funcionamiento.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Jue Jul 02, 2015 7:32 pm

De nada, tenemos que hacer entre todos este foro muy grande.

Maňana colgare fotos del proceso.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Vie Jul 03, 2015 3:49 pm

[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]

Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por alexbona el Vie Abr 29, 2016 12:59 pm

Hola,
tienes las fortos del proceso???
Gracias
alexbona
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Mensaje por Medvedev el Vie Abr 29, 2016 4:06 pm

Este kit de aire acondicionado es para los Nivas que llevan dirección asistida, si tu Niva es el Turbo Diésel no creo que lo puedas montar a no ser que te hagas un soporte adecuado.

Tengo algunas fotos, las buscaré y ya las colgaré.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por alexbona el Vie Abr 29, 2016 4:21 pm

Ok gracias
cuado tenga el mio vere como lo puedo haer
Ya que la dirección asistida y el aire acondicionado es lo primero que quiero poner
alexbona
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba