Últimos temas
» Sortida matinal 1 novembre
Hoy a las 5:26 pm por Medvedev

» montar snorkel en 1.7
Hoy a las 5:11 pm por Medvedev

» Kit elevación del Niva
Hoy a las 4:54 pm por Medvedev

» Hola amigos del Niva, os presento mi joya
Hoy a las 3:45 pm por allnegre

» Grup més curt
Ayer a las 4:57 pm por Medvedev

» ruta 2 Diciembre zona Castellolí (Anoia)
Dom Nov 19, 2017 7:57 pm por Niva Classic

» Un URBAN guapote
Sáb Nov 18, 2017 6:58 pm por Medvedev

» Empresa que ens ven directament de Rússia
Vie Nov 17, 2017 9:10 am por Medvedev

» Suspensions del Niva en moviment
Vie Nov 17, 2017 6:55 am por Medvedev

» Otro vídeo de nuestros amigos rusos
Jue Nov 16, 2017 11:04 pm por Medvedev

» Test Lada 4x4 California
Jue Nov 16, 2017 12:08 pm por Charly214

» Esta es mi joya de colección
Jue Nov 16, 2017 9:06 am por Charly214

» Colocación del filtro de polen
Jue Nov 16, 2017 6:45 am por Medvedev

» Sonido del motor 1.7 i
Jue Nov 16, 2017 12:00 am por Charly214

» Soport del motor
Miér Nov 15, 2017 11:10 am por Charly214

» A la brigada de la policia i dels bombers d'Hongria han arribat els Lada Niva
Mar Nov 14, 2017 4:48 pm por Medvedev

» Aletins per al nostre Lada Niva
Mar Nov 14, 2017 4:37 pm por Medvedev

» Lada Niva 2121 restaurado completamente original
Lun Nov 13, 2017 11:28 pm por Medvedev

» Tapes de les portes del Niva 2121 i 21214
Lun Nov 13, 2017 5:09 pm por Medvedev

» LADA 4x4 manté el lideratge al Kazakhstan
Lun Nov 13, 2017 3:57 pm por Medvedev

Tienda euro4x4parts

Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Tienda Lada Power
Tienda Motor Ring
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis

Millorant una miqueta la insonorització

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Millorant una miqueta la insonorització

Mensaje por Invitado el Vie Jun 12, 2015 1:19 am

Bones! Els Niva dels 80/90 portaven com a material aïllant dintre dels plastics posteriors, una espuma força gruixuda( crec que els nous porten l'insonoitzan gruixut).

Aquesta espuma, amb els anys es fa malbé i va caient mica en mica( segur que si algun cop heu hagut de canviar una bombeta de darrera, al treure el plastic us he trobat espuma desenganxada o desfeta completament i d'un color molt vermell). Jo tenia molt malament l'espuma aquesta i fins hi tot en algunes parts, l'havia arrencat per complet fa uns 10 anys, peró no hi vaig posar res com a substitut.

Fa un any o aixi, vaig comprar un rotllo de moqueta per començar a restaurar un altre cotxe i em vàren sobrar retalls que vaig guardar, al cap de cop, vaig trobar en un container, uns trossos grossos d'aquesta moqueta que vaig recollir, netejar i eixugar, i entre una cosa i una altre, he pogut fer aquest brico.

MATERIAL NECESARI PER EL TAPISSAT:

-Moqueta
-Cola impacte ( molt millor si es amb spray)
-Tisores de tallar textil( jo no en tenia, ho vaig fer amb tisores de tallar planxa)
-Una taula gran
-Paciencia

PROCEDIMENT

Comencemt obrint el maleter, desmontat els suports que aguanten la safata del maleter( aixó els que tingueu safata i suports), descargolant els cargols dels cinturons ( només del terra/pis eh). Despres, anem a la porta del pilot/copilot i en els laterals d'on van collats els corrons que recullen els cinturons davanters, trobarem dos visos d'estrella collats a la goma del pis, els treiem, i ja que estem aqui, descollem també els cendrers. Despres, podrem aixecar aquesta goma, i ens quedaran a la vista els 4 cargols que collan les frontisses del seient posterior, els descollem, pleguem el seient( és mes cómode de treure) i el traiem del cotxe. A continuació, traiem el pis de goma ). Ja podem retirar la goma i ens quedarà a la vista la tapa protectora del dipòsit de benzina.

Ara, hem de descollar 4 visos que hi ha als laterals del maleter, en el pis, a l'alçada d'on hi ha unes rodones on algunes persones hi collaven altaveus al maleter. Despres de fer aixó, anem on hi ha la tapa de la benzina i descargoleu un parell de cargol que aguanten els plastics laterals que volem treure i amb delicadesa( els plastics tenen molts anys, i no són gaire bons) els anem movent i traient de la guia on van enguiats per la part de dalt.

EL cotxe us quedarà aixi: [img][/img]

En aquest moment, us trobareu algunes sorpreses ( quasi segur) en els pasos de rodes( podrits, petits rovells....) jo vaig aprofitar per reparar-ho i deixar-ho el millor que jo ser( res de fibra eh). Recordeu que es una zona molt proxima als suports de suspensió, que el cotxe és un monocasc i quan millor el poguem conservar, millor anirà tot. ( si algú te dubtes o vol asesorament sobre aquest apartat, pregunteu.)

[img][/img]

Be, agafem els plastics i amb una rasqueta, retirem l'espuma. Es una espuma molt enganxosa i recomano tenir paciencia, treballar en un lloc pla i no apretar fort els plastics. Quan hem retirat tota l'espuma, podem retirar la cola impacte vella amb un drap una mica humitejat amb oli i fent una mica de pressió o amb aiguarràs. MAI AMB DISSOLVENT ( estovarieu els plastics, es torçarien, no encaixarien etc.....).

[img][/img]

Ara que ja ho tenim tot net i desmontat, podem començar amb els següents materials: Moqueta i cola impacte.

[img][/img]

[img][/img]

El tema de la cola, hi ha moltes marques, jo vaig triar aquesta eprque es una cola d'aqui , es una marca que la conec en altres articles i te un bon preu. Hi ha moltes marques i diferents formats( aquesta esta comprada al Bricomart de sant quirze del valles).

Per la moqueta, degut a la forma del pas de roda, sera imposible fer tota una peça sencera i que a sobre, que no quedi cap arruga. Recomano fer trossos i anar enganxant. Recoman-ho enganxar nomes a la banda del platic i amb rapidesa, posar la peça de moqueta i apretar amb la mà i anar distribuint la pressió per tota la moqueta.

El resultat final serà una cosa aixi( o millor):

[img][/img]
[img][/img]

Despres, ja es qüestio de començar a montar-ho tot.

En proximes setamanes, ho vull fer a la peça dels llums de darrera i del limpia, i despres potser al capó, be...ja veurem. Dependrà de temps i ànims. Una vegada fet els pasos de roda, aixó altre que dic és molt mes sencill.

Per cert, si enganxeu un parell de tires d'aquesta moqueta sobre els suports de planxa que hi ha soldats sobre els pasos de roda ( i que serveix perque la gent hi posi el braç) quedarà el plastic més reforçat i evitereu vibracions.Si mireu les fotos, crec que veureu les tires de moqueta enganxades.

Curiositats? a la banda del conductor, m'he trobat els papers del certificat de garantia conforme el cotxe compleix la normativa soviètica i que la seva sortida del pais es fa a traves de Tallin ( actual estonia), papers signats per una tal "Polina"
A més, es el segon niva on dintre dles pasos de roda em trobo petites peçes tirades( com si haguessin caigut i les operaries les haguessin deixat allà).

Per cert, per fer aquesta feina, amb un pot de 500ml jo n'he tingut prou.

Invitado
Invitado

Re: Millorant una miqueta la insonorització

Mensaje por Charly214 el Vie Jun 12, 2015 5:52 pm

Jordinivakg, ¿se nota la insonorización?
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Invitado el Vie Jun 12, 2015 5:55 pm

Si, en rumorosidad i sobretodo, han desaparecido los pequeños " clack, clack" de los desajustes de plasticos, aopoyar el brazo al subir y bajar de atras etc... además, aportas rigidez a los plasticos.

Invitado
Invitado

Mensaje por Charly214 el Vie Jun 12, 2015 6:19 pm

Ok, gracias
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Sáb Jun 13, 2015 1:28 pm

Es un buen brico, lo que ya puestos hubieras podido insonorizar toda la caja interior lateral del Niva con espuma de poliuretano, que creo que hay una que es ignífuga y entonces notarias mucho más la insonorización.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Invitado el Lun Jun 15, 2015 8:13 pm

Pensé en hacerlo, pero las 2 personas que conozco que han rellenado un paso interior de un coche....a la larga han tenido problemas.

A uno, se le despegó todo( supongo que el poliuretano con la pintura tan fina y las vibraciones..se desepega) y el otro, tuvieron que reparar un golpe lateral, y el planchista se "caga.....en todo" por sacarlo y poder reparar.

estoy contento con el resultado, y además, he podido enderezar el plastico lateral que siempre se me salia de una parte de la guia superior.

Invitado
Invitado

Mensaje por Medvedev el Lun Jun 15, 2015 8:17 pm

Yo lo puse en los laterales y despues tuve que quitar el de un lateral cuando tuve que poner el deposito de gasolina del 1.7 y no cuesta nada sacarlo, este verano se lo volvere a poner
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Invitado el Lun Jun 15, 2015 8:28 pm

jo ja et dic que durant un parell d'anys, no tinc ganes de tocarho mes ejeje. També és cert que hi ha poliuretà mes resistent que d'altres. A tu t'anirà molt be ( i no va en conya) ja que el poliuretà fa d'aïllant tèrmic, i amb el aire acondicionat, t'aguantrà mès el fred.

Invitado
Invitado

Mensaje por SergiNiva el Miér Ago 05, 2015 11:10 am

Bona idea. Jo ho tinc pendent de fa anys en el meu. A veure si aquest esti m'animo.
Us ho creieu o no, venía de fàbrica sense espuma als plastics. Aixó i varies coses mes em fa suposar que el cotxe el va fabricar algú a casa seva amb peces sobreres xD
SergiNiva
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Mensaje por Invitado el Miér Ago 05, 2015 1:34 pm

ejeje SergiNiva, ara que dius aixó....jo tinc 2 tessis sobre aquest tema. És una mica llarg i espero no aburrir-vos, peró crec que es interesant, si mes no, jo he anat aprenent i lligant histories i aixó m'agrada. Veureu que hi influeixen molts factors i SOBRETOT: Us recordo que es una tessi meva, no vol dir que sigui veritat segur, peró em baso en coses que he vist i m'han explicat i posaré alguns exemples de amics del forum ( espero que no us sàpiga greu, algunes son coses que vosaltres mateixos m'heu explicat)

Opcio A: "Els niva post sovietics ( La URSS desapareix l'any 91) tenen menys qualitat que els sovietics" . Aixó es una cosa que motla gent diu, i fins hi tot, abans d'ahir, un rus em va fer ell solet aquesta afirmació( peró tambe em va dir que estaven mes ben pintats que ara i aixo jo rotundament no m'ho crec!!, la pintura d'abans era molt molt dolenta o la imprimacio que els hi feien).
Si que crec que durant el 92, 93, 94 ( vaja, l'época en que Ietlsin "mana" el pais sense cap rumb , nomes a base de privatitzacions a base de unes acions/cupons que es vàren repetir entre tots els ciutadans russos i que només va servir perque una petita "elite" amb calers, comprés aquestes acions a molts ciutadans i aixi pogués comprar les empreses i convertir-se en propietaris d'elles) si que crec que els cotxes sortien amb menys controls de qualitat o amb estandars de qualitat més baixos i per tan, el teu siguen matricula " B-xxxx-N..." es del 92, per tant, posiblment fabricat durant el 91. Ara, també crec, que en el 91, encara quedaven moltisimes peçes d'epoca soviètica i en cas de ser aixó cert ( de la qualitat inferior) no crec que entre 91/92 aquest canvi fos tan bestia.

Opcio B ( que es la que jo crec en un 90%):El teu niva, podria ser un paralel comprat a traves de un concesionari oficial ( abans del 85, es a dir, abans de Gorbatxov, la glasnost etc... hi ha paralels, duran la perestroika no n'hi ha o e smolt residual, i quan desapareix la URSS, hi ha un boom de paralels)aqui ho ilustraré amb alguns exemples de amics del forum. Medvedev sap que el seu niva, es 100% paralel ( del 92, per tan, ja no es de la URSS i sherpa, el seu niva el va comprar el 93 en un concesionari de Barcelona, doncs bé, jo conec una persona que havia sigut concesionari oficial desde el 78/79 ( amb Ibinauto etc...fins cuasi l'ultim any de Lada Iberica) i aquest home un dia em va dir, que ell va tenir problemes amb el concesionari de Bcn on Sherpa va comprar el seu niva, ja que ell el va designar agent oficial i al cap d'un temps va tenir-hi problemes ja que aquest de Bcn, venia paralels en el seu conscesionari i si tenien molts problemes...enviaba als compradors al conscesionari que jo conec el propietari dient als compradors que " vagin allá que ell es expert i aixó tambe els hi cobrirá en garantia". Quan l'home va descobrir que eren paralels......va trencar relacions amb el de Bcn.

Per tan, tenim per una banda, que Medvedev te el seu paralel certificat, i Sherpa un niva del 93 ( epoca en que hi ha paralels) venut per un conscecionari que havia venut paralels, pero hi ha una coincidencia mes: Tan el de Medvedev com el de Sherpa, per les reixetes d'aireacio dels laterals, es veu llum del carrer i hi entra aigua si els rentes a pressio, en canvi, en el meu verd Miura i el vermell ( que el vermell, va ser comprat al senyor aquest tan important de catalunya) no es veu la llum del carrer ni hi entra aigua ( els 2, son del 89, per tan, son sovietics encara). Vaig posar la má als forats del niva d'en Sherpa i les planxes, no estan plegades com en els meus, hi ha parts que estan deixades amb canto viu.

Per tan, serginiva, jo crec que el teu, siguent de finals del 92 ( epoca de paralels i canvis importants a russia), podria ser un paralel per el tema de l'espuma. El meu verd miura, no sé si es paralel o no ( m'agradaria saber la historia completa del meu, pero no ser com fer-ho) pero portava espuma, i el vermell comprat a concesionari oficial que mai va vendre un paralel ( i en total, va vendre 9.000 ladas!) tambe porta l'espuma.

REPETEIXO: aixó son unes soposicions meves basades en dades reals, jo m'ho crec al 90%, potser hi ha altres versions.

Invitado
Invitado

Mensaje por Medvedev el Miér Ago 05, 2015 4:11 pm

Molt bona dissertació JordiNivakg.

Ara el tema és que els paral·lels, porten una fitxa tècnica diferent als oficials, per tant, és relativamednte fàcil saber si és paral·lel o no.

Si mirem la fitxa tècnica del cotxe de SergiNiva i de Sherpa, sabrem de seguida si és paral·lel o oficial.

En l'oficial a la part inferior posa importat per, i ha de sortir el nom o el segell de l'importador, tant el de SergiNiva com el de Sherpa són del 1992 i 1993, per tant ha de sortir Lada Ibèrica si no surt és paral·lel i si surt és oficial.

A més les fitxes tècniques dels paral·lels són fetes per la Generalitat de Catalunya i els oficials no.

Una altra manera per saber la història sencera d'un Niva, seria si a la fàbrica coneguéssim algú que pogués accedir als arxius dels Nivas, ja que sabent el número de bastidor la fàbrica pot saber tota la història des que es va començar a fabricar aquest Niva i on va anar a parar.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Invitado el Miér Ago 05, 2015 7:48 pm

Sobre el tema de la fitxa......el de sherpa diu "lada iberica" com el meu vermell que tambe diu "lada iberica" ( venut per la persona que mai va vendre un parale) i com be tu dius, abaix diu " vehiculo importado).

En el cas del meu verd miura, no puc fer cas de la fitxa tecnica ja que el cotxe esta matriculat al 89 i la fitxa com be dius tu, posa "departmanet de industria generalitat de catalunya"....pero es una fitxa emesa l'any 94!!! Jo diria que segurament és un duplicat ja que a mi quan m'el van donar, el cotxe entrava aigua a la guantera a "chorro", potser es varen mullar els papers originals i es va fer un duplicat.

Sobre el fet de seguir la historia del cotxe, no em referia a saber ben be la data de fabricacio etc( que tambe estaria be), sinó coneixer el primer propietari per motius que ara no tenen a veure amb el post.

Invitado
Invitado

Mensaje por Medvedev el Miér Ago 05, 2015 8:09 pm

Jordinivakg, si el de Sherpa diu Lada Ibèrica vol dir que és oficial, d'això no hi ha dubte.

En el teu cas, segurament es va espatllar la fitxa tècnica original i van fer un duplicat, hauríem de mirar aquesta fitxa a veure si posa la ITV o alguna cosa on es va fer o anar a trànsit i esbrinar d'on venia la fitxa original.

Quan ens veiem la propera vegada, m'ha ensenyes la fitxa tècnica
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Invitado el Miér Ago 05, 2015 9:09 pm

Si pero el de sherpa que diu lada iberica, no es 100% segur que no sigui un paralel. L'home que conec, diu que els que ell havia tocat com a oficials pero venuts a bcn per aquest concesionari que comprava paralels, els papers tambe posava "lada iberica" ja que al final de la epoca ( del 92 al 95) ell diu que els mateixos paralels els comprava "lada iberica" ja que ja devia calers als russos, els russos no els hi servien i els hi compraven cotxes i material ( entre aquest material, unes asistides bastant dolentes ) al Martorelli, que era el "rei dels paralels".

Invitado
Invitado

Mensaje por Medvedev el Miér Ago 05, 2015 10:40 pm

Aixo es altre cosa. Si es compraba Lada Iberica es posible que si sigui paralel
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por SergiNiva el Jue Ago 06, 2015 2:07 pm

Jeje. Efectivament. Ben vist.

El meu es un paralel 100% no oficial comprat l'any 92 a un concessionari... de Jeep si no vaig errat, que els tenia per recuperar clients quan volien un tot-terreny pero no volien pagar tant. Venia mes Nivas que altre cosa.

Crec que algú va posar una historia de una tirada de cotxes fets per no se quin pais de l'est, que es van portar a Espanya con paralels, y el meu encaixa amb la historia.

Aixo, de tota manera no explica perque el radiador principal venia amb un forat, el de la calefacció era reparat, les peces venien sense espuma i moltes de les peces semblen tretes de la pila de rebuig de la fabrica. Misteris...
SergiNiva
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Mensaje por Invitado el Jue Ago 06, 2015 7:51 pm

Bingo!!!! ejejejje doncs mil gracies per explicaro!!! Un dia m'agradaria que m'expliquessis tot el que puguis ( o vulguis) sobre el cotxe i tal, ja que crec que mica en mica, amb les dades i varies coses, podriem elaborar un "mapa" de paralels i no paralels.

Aixó ja ho vaig dir l'altre dia en el forum español i avui ho dic aqui. Cada vegada crec més que moltes averies que han tingut molts nivas venen per 3 motius: manteniment 0,poc coneixement d'alguns mecanics del cotxe ( perque es mes complexe del que molts es pensaven en l'epoca) i tambe en part per culpa de paral.lels que potser han tingut varis defectes.

Pd: el citroen 2 cv azam que va tenir el meu tiet, comprat nou, va ser un niu de problemes i reparacions ( li entreguen al divendres a la tarda, dissabte va a veure el barça al camp nou i torna remolcat amb grua, a fabrica no havien posat els cargols que aguanten les escobilles de la dinamo i les va perdre....) va tenri molts molt motls probelems amb aquell cotxe( fisn que s'el va vendre amb 4 anys i nomes 20.000 km! Vull dir que no havent "citroens paralels" quan un cotxe te defectes....doncs té defectes. Pot pasar a tots.

Repeteixo, mil gracies per explicar aquesta aprt de historia Smile , la meva tesi agafa encara una mica mes de força ( almenys, per mi).

Invitado
Invitado

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba