Últimos temas
» Sortides per a l'any 2018
Hoy a las 11:24 am por charlie 2121

» Lada Niva & Suzuki Vitara
Ayer a las 4:53 pm por Medvedev

» Separar del motor el diferencial delantero
Ayer a las 4:46 pm por Medvedev

» Lada Niva 2121 restaurado completamente original
Ayer a las 10:38 am por Ferrans

» ruta 2 Diciembre zona Castellolí (Anoia)
Dom Dic 10, 2017 10:29 pm por Niva Classic

» Soport del motor
Dom Dic 10, 2017 9:09 pm por Charly214

» Lada Niva & Land Rover Defender
Dom Dic 10, 2017 10:04 am por Charly214

» Otro vídeo de nuestros amigos rusos
Jue Dic 07, 2017 5:30 pm por Medvedev

» Descripción de la zapatilla tensora ZVZZZTZ y análisis de mitos
Miér Dic 06, 2017 5:05 pm por Medvedev

» Diferentes velocidades máximas de turismos Lada
Mar Dic 05, 2017 8:12 am por Medvedev

» deposito gasolina
Lun Dic 04, 2017 11:10 pm por coexis

» Elecciones Club Lada Niva España
Lun Dic 04, 2017 3:36 pm por Soc_Jo

» НИВА БРОНТО ( Niva Bronto)
Sáb Dic 02, 2017 6:34 pm por Medvedev

» Kit elevación del Niva
Jue Nov 30, 2017 6:02 pm por coexis

» Buscando arbol de leva 21214
Miér Nov 29, 2017 6:10 pm por Medvedev

» Diferència en un Urban entre la reductora de sèrie i la súper reductora
Miér Nov 29, 2017 3:59 pm por Medvedev

» Los 10 mejores 4x4 de la historia
Miér Nov 29, 2017 7:55 am por Medvedev

» Rele interferencias
Mar Nov 28, 2017 9:57 pm por Jaime Egarresta

» Fotos de nuestros lada 4x4
Mar Nov 28, 2017 9:31 pm por Charly214

» Reportaje del Niva
Mar Nov 28, 2017 5:01 pm por coexis

Tienda euro4x4parts


Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Tienda Lada Power
Tienda Motor Ring
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis

Roda aixecada

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Roda aixecada

Mensaje por Medvedev el Jue Abr 28, 2016 5:54 pm

L'altre dia parlant amb uns amics sobre que passa quan s'aixeca una roda o dues en el que anomenem encreuament de ponts en el Niva i en els anomenats 4x4 clàssics, tipus Nissan Patrol, Terrano, UAZ 469, etc.

Bé anem a descriure el més concís que pugui el que succeeix:

Suposem que tenim la roda dreta del davant aixecada i les altres tres toquen a terra, tenint suficient tracció, en el cas del Niva, si no tenim el bloquejador de diferencial central bloquejat, se'ns anirà tota la força del vehicle, per aquesta roda que tenim aixecada i el Niva no es mourà.

Què li passa en aquest mateix cas als anomenats 4x4 clàssics, ja que si té la roda davantera dreta aixecada i les altres tres a terra i amb tracció, només que tingui la tracció a les quatre rodes connectada o en aquest cas sense cocnectar, el cotxe sortirà sense cap problema, ja que la tracció posterior farà que el vehicle es mogui.

En el cas que sigui al reves, la roda que tenim aixecada es la del darrere esquerra, però les altres tres tocant terra amb tracció bona, el mateix, el Niva sense bloquejador central connectat es quedarà completament aturat i tota la força s'anirà per la roda que estigui aixecada, mentre que els 4x4 clàssics amb la tracció 4x4 connectada sortiran sense cap problema.

Ara que passaria si en els dos casos descrits anteriorment, tenim connectat el bloquejador de diferencial central del Niva, doncs molt fàcil, el Niva sortirà sense cap problema igual que els 4x4 clàssics, ja que quan el Niva bloqueja el diferencial central, el que fa és transformar-se en un 4x4 dels clàssics.

Però vegem l'últim exemple, si tenim la roda dreta del davant aixecada i la roda esquerra del darrere també aixecada, que passarà, doncs que encara que el Niva tingui el bloquejador central connectat, es quedarà parat, igual que els 4x4 clàssics que també es quedaran aturats , ja que la força dels vehicles, es perdrà per les dues rodes que tenen aixecades.

Llavors per sortir d'aquests casos, només ens serveixen els bloquejadors o bé posteriors o davanters o tots dos, ja que llavors o bé tindrem un eix bloquejat o els dos i les rodes que toquen terra, traccionaran sense problemes.



Salutacions
avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 3889
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Roda aixecada

Mensaje por Invitado el Jue Abr 28, 2016 7:42 pm

el coneixia, pero segueix sent molt interesant. gracies per l'aportacio!!
Very Happy

Invitado
Invitado


Volver arriba Ir abajo

Re: Roda aixecada

Mensaje por Charly214 el Jue Abr 28, 2016 8:46 pm

Muy bien explicado. Yo aportaré al tema que en las versiones modernas con ayudas electrónicas también equivalen a un bloqueo de diferencial convencional.
avatar
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 2847
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Roda aixecada

Mensaje por Medvedev el Vie Abr 29, 2016 7:28 am

Gracias jordiniakg
Si, charly214, los vehículos modernos ya no necesitan los bloqueadores de diferencial, pues tal y como dices con las ayudas electrónicas hacen de bloqueadores, además en las grandes bajadas, van frenando el vehículo, para que no patine ni se embale.

Estas son las grandes ventajas de la electrónica, que es verdad que a veces se estropea, pero si los materiales son de calidad, ayudan y mucho, el control de tracción, el de estabilidad, etc., van muy bien.
avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 3889
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Roda aixecada

Mensaje por Sulaco el Vie Abr 29, 2016 12:26 pm

Molt interessant Medvedev.

Sulaco
AFICIONADO AL NIVA
AFICIONADO AL NIVA

Mensajes : 194
Fecha de inscripción : 07/06/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Roda aixecada

Mensaje por Medvedev el Vie Abr 29, 2016 3:58 pm

Si la veritat que es molt interesant
avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 3889
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.