CALENDARIO EVENTOS
MUSEO DEL NIVA
Últimos temas
» 5 ventajas de tener un coche viejo
Vie Jul 21, 2017 11:08 pm por Charly214

» Comiat de l'any commemoratiu del 40 aniversari del Lada Niva
Vie Jul 21, 2017 6:01 pm por Soc_Jo

» Soroll a la transfer
Jue Jul 20, 2017 7:02 am por Medvedev

» Holgura Dirección
Miér Jul 19, 2017 10:11 pm por Charly214

» Un amigo de Australia
Mar Jul 18, 2017 3:05 pm por Sulaco

» Alinear la transfer
Lun Jul 17, 2017 9:50 pm por Medvedev

» Muntatge del Chevrolet Niva
Lun Jul 17, 2017 5:27 pm por Medvedev

» Acomiadaments massius en Avtovaz
Lun Jul 17, 2017 3:34 pm por Medvedev

» Vibraciones a ciertas velocidades
Dom Jul 16, 2017 7:31 pm por Charly214

» Festival El programa de estos hombres # NIVAFEST-2017
Dom Jul 16, 2017 6:33 pm por Medvedev

» Banc de potència
Dom Jul 16, 2017 7:35 am por Medvedev

» Cambiar volante al niva
Dom Jul 16, 2017 12:12 am por Charly214

» Los grandes también rompen
Vie Jul 14, 2017 8:33 pm por Charly214

» Escoge uno?
Jue Jul 13, 2017 10:57 pm por Charly214

» Nivas alemanya
Jue Jul 13, 2017 4:52 pm por Medvedev

» Lada 4x4 camuflatge
Mar Jul 11, 2017 6:38 pm por Medvedev

» Reunión de más de 500 aficionados a los Nivas
Mar Jul 11, 2017 6:36 pm por Medvedev

» Arrencant un Chevrolet Niva a - 30 graus
Miér Jul 05, 2017 6:22 pm por Medvedev

» 15 de julio, día de puertas abiertas en Avtovaz
Lun Jul 03, 2017 5:39 pm por Medvedev

» Sortida matinal dissabte 1 de juliol
Dom Jul 02, 2017 4:04 pm por Medvedev

Lada León S.L
Tienda euro4x4parts

Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Lada Power
Tienda LadaWay
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Compras a Rusia

Allargar la vida dels coixinets. ( Coixinets eix darrera)

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Allargar la vida dels coixinets. ( Coixinets eix darrera)

Mensaje por jordinivakg el Dom Oct 25, 2015 12:02 am

A vegades ens trobem que hi ha peçes de qualsevol aparell que duren menys que la que substitueixen d'origen. Molt sovint hi ha aquella idea de que "abans es feien les coses més dures" ( visió que jo comparteixo en un 90%).

En el cas dels coixinets, fa molts i molts anys que escolto, veig i m'expliquen, que no són tan resistents com els d'abans i és una mica contradictori, ja que tan les "valvulines", grases son millors ( perque lubriquen i aguanten millor les temperatures) i si ens referim als coixinets de rodes ( cas que ens ocupa), no pateixen tan com fa anys, ja que les carreteres estan molt mes ben asfaltades ( tot i que els coixinets..no son gaire bons amics dels neumàtics de perfil baix, peró aquest tampoc és el nostre cas).

Alhesores, com pot ser que a vegades em trobi amb amistats que han canviat el coixinet original amb 100.000 km ( per posar un exemple) i el nou que posen l'han de canviar amb 30.000 kms?? Doncs companys, crec que he descobert el motiu Smile

Fa uns mesos, vaig trobar un video per internet on un rus, treu el segell ( és a dir, aquella anell que porten lateralment els coixinets de roda i que sol ser forrat d'una petita pel.licula de goma que a dintre porta una ànima metalica), el rus aixeca amb un ganivet molt fi aquest segell i queda al descobert la gàbia on hi ha les boles dels rodaments, doncs bé, el rus omple de grasa tota aquesta part, torna a posar el segell, gira el coixinet i repeteix l'operació.

Jo vaig pensar, que aixó era com un defecte d'aquell coixinet, ja que jo sempre havia entés que aquest tipus de coixinets, ja venien amb la seva grasa corresponent a dintre i que no feia falta posar-ne. Al cap de poc..vaig veure un altre video d'un altre rus fent el mateix procediment amb uns altres coixinets( crec que eren d'un camió) i també estaven completament buits de grasa! Shocked
A partir d'aquí, vaig començar a buscar informació per internet, parlar amb algun altre aficionat i algun recambista i efectivament, el 90% dels coixinets nous que es venen ( del tipo aquest que representa que no necesita mai engrase) venen practicament buits de grasa.
Hi ha un motiu, i es perque si portessin la grasa corresponent, aquesta s'aniria filtrant i empaperia part de les caixes/bossetes on van els coixinets. L'altre motiu que crec jo ( tot i que en el motiu "oficial" també hi crec, peró no costaria res dir: "completin l'engrase abans del montatge en el vehicle" i en canvi--no ho diuen) que es per el fet de que així ens durin menys anys, menys kms, i així els tornem a canviar i gastar céntims ( vaja, el que es coneix com a obsolescéncia programada, aquell coixinet amb aquella quantitat tan petita de grasa estar calculat que durarà nomes X kms).

Solució? Fer com els russos i d'altres persones que he vist ( aixi almenys, allargarem una mica o potser molt, la vida d'aquests nous coixinets). Anem a ensenyar els exemples:

Amb una petita espatula molt prima, cúter, ganivet molt prim etc....intentem aixecar el segell, sempre intentant no menjar-nos el prim nervi de goma que despres ens farà de segell. Al treure'l, veiem que la grasa és practicament inexistent i el coixinet, fa una mica de soroll ( que tenim associat com a normal) al fer-lo girar.
[img][Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen][/img]

Agafem un pot de grasa de liti( en el meu cas, en realitat, qualsevol grasa moderna que resiteixi temperatures, us va bé) i ompliu tota la pista fins dalt amb ella, despres, feu girar el coixinet a dreta i esquerra perque la grasa vagi entran entre la gàbia i les boles. veureu que aquell soroll de rodament que tenim considerat com a normal, disminueix una mica.

quan veiem que el coixinet ja ha agafat la seva grasa, pasem el dit i retirem una mica ( com si amb el dit fèssim una petita canal) de la grasa sobrant, ja que hem de tornar a posar el segell i necesitem espai per ell. El posem, i si queda més grasa per fora, la retirem també.

per últim, girem el coixinet, treiem el segell de l'altre banda i veure-ho com si hi hagués més grasa per aquesta banda. Aixó es per 2 motius, perque a fabrica, els coixinets s'omplen per una banda i se "suposa" que amb el gir quan es monten en una maquina, aquella grasa ja es distribueix uniformament, peró a vegades és una quantitat tan petita.....que pot ser que quedi en un racó i mai arribi a lubricar bé totes les boles. L'altre motiu, és perque ara ja tenim ple per una banda el coixinet i per tan, part de la grasa nova a "apretat" a la que porta de fabrica i aquesta, s'ha mogut i s'ha fet més visible.

repetim tot el procediment, tornem a posar el segell i ja els tindrem a punt! Personalment, ara aquest coixinets no fan gens gens de soroll quan els fas rodar, i continuen tenint la mateixa resistencia al gir, és a dir, porten més grasa, peró aquesta no obstaculitza més la seva intenció de gir. També haig de dir, que em vaig trobar de fábrica un coixinet bastant més ple que l'altre, peró tot i aixi, tan al meu mecanic com a mi, ens semblava una quantitat insuficient, més si tenim en compte, que aquests coixinets van montats als paliers del darrera i no es una reparació de 5 minuts....si podem allargar la vida dels coixinets amb una operació tan sencilla com aquesta, millor que millor!

Per acabar, us adjunto un dels videos on el company rus omple els seus nous coixinets ( uns "kroner" alemanys) de grasa, ho podreu veure en el minut 11:06

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

jordinivakg
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Re: Allargar la vida dels coixinets. ( Coixinets eix darrera)

Mensaje por jordinivakg el Dom Oct 25, 2015 12:03 am

jordinivakg
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Medvedev el Dom Oct 25, 2015 7:58 am

JordiNivakg, bona explicació del tema coixinets, jo el va obrir per mirar el greix que porta el coixinet de la part posterior i em va sortir amb aquesta quantitat de greix de sèrie (foto adjunta), no sé si és suficient o no i no sé com esbrinar-ho, per això pregunto que us sembla, ja que segons tinc entès tan dolent és tenir poc greix com tenir excés de greix.
Llavors la pregunta la torno a repetir com podem saber si la quantitat de greix és la correcta o no.

Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Charly214 el Dom Oct 25, 2015 9:53 am

Hace muchos años vi un reportaje de la fabricación de rodamientos. El problema del rodamiento es que las bolas no son una esfera son un poliedro. Si fuera una esfera perfecta solo habría un punto de contacto entre las bolas y con las pistas. El roce sería mínimo y por lo tanto la temperatura sería casi nula. Teóricamente no necesitaría grasa. Ahora bien, como eso es imposible de hacer a día de hoy una esfera perfecta por una máquina, tenemos que la zona de roce son caras. Con los controles numéricos más modernos y la maquinaria más precisa se obtiene una mayor similitud a una esfera, por eso los rodamientos de calidad ahora necesitan mucho menos grasa que en tiempos pasados. Se ha reducido el roce.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Dom Oct 25, 2015 12:27 pm

Muy interesante este aporte Charly214, o sea que tú que me recomiendas ponerle más grasa o dejarlo tal cual esta.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Charly214 el Dom Oct 25, 2015 4:29 pm

Déjalo como esta.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Dom Oct 25, 2015 4:36 pm

Vale muchas gracias.
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por jordinivakg el Dom Oct 25, 2015 9:00 pm

Jo amb aquest coixinet teu per aquesta banda no hi posaria mes grasa, si per l'altra banda esta " sec" jo si que n'hi posaria. Efectivament es dolent portar poca grasa com portar-ne masa, i per aixó dic que els meus no s'han "frenat" més quan he posat mes grasa, va arribar un punt que si que es frenaven, i per aixó la vaig retirar fins trobar el equilibri ( que es la tercera foto).
jordinivakg
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Mensaje por Charly214 el Dom Oct 25, 2015 10:13 pm

Correcto, ni corto, ni en exceso. Muy bien explicado.
Charly214
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por Medvedev el Lun Oct 26, 2015 11:12 am

Bueno mal he empezado el tema, yo creía que solo había que mirar una cara, ahora tendré que volverlo a abrir por las dos caras.

En fin igual los dejo tal cual están y punto y por curiosidad un rato de estos como tengo el palier mío fuera del Niva intentaré quitar los sellos de goma del viejo y a ver como esta de grasa.

Saludos
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensaje por SergiNiva el Dom Nov 01, 2015 8:35 pm

ombre, yo creo que con llenar una cara basta ¿no? A la que de cuatro vueltas ya reparte.

Lo único que se me ocurre para no llenarlo es que si te pasas,al calentarse o pierde grasa o salta el sello y se va toda. No lo lleneis totalmente a tope tampoco
SergiNiva
SEGUIDOR DEL NIVA
SEGUIDOR DEL NIVA

Mensaje por jordinivakg el Dom Nov 01, 2015 10:17 pm

No no exacte, no s'ha d'omplir tot, per mi lo correcte, es que tota la gabia quedi coberta per una fina capa de grasa uniforme.
jordinivakg
FAN DEL NIVA
FAN DEL NIVA

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba