Últimos temas
» Sortida Octubre
Lun Oct 22, 2018 6:37 pm por charlie 2121

» Esta es mi joya de colección
Sáb Oct 20, 2018 2:36 am por Charly214

»  Nuevo foro Club Amigos Lada Niva España
Vie Oct 19, 2018 1:30 pm por Charly214

» Tuning Niva
Miér Oct 17, 2018 7:11 pm por Medvedev

» Vehículo tóxico
Miér Oct 17, 2018 1:41 pm por Soc_Jo

» Súper reductora
Lun Oct 15, 2018 7:06 am por Medvedev

» GAZ 69 un gran clásico
Sáb Oct 13, 2018 4:23 pm por Medvedev

» Carcasa del ventilador
Miér Oct 10, 2018 2:43 pm por Medvedev

» Ventas de lada durante el mes de septeimbre en Rusia
Lun Oct 08, 2018 12:08 pm por Medvedev

»  "Olvídense de las bromas": cómo los nuevos Lada sorprendieron a un británico
Dom Oct 07, 2018 8:06 am por Medvedev

» filtro de polen
Sáb Oct 06, 2018 5:54 pm por vicentin

» tengo que vender mi niva 1600
Sáb Oct 06, 2018 4:16 pm por Medvedev

» Evolución de Lada 1970 - 2018
Mar Oct 02, 2018 4:16 pm por Medvedev

» Desmontando el salón del Niva actual
Vie Sep 28, 2018 6:50 pm por Medvedev

» Separar del motor el diferencial delantero
Miér Sep 26, 2018 7:06 pm por Charly214

» Como se fabrica el nuevo UAZ Patriot
Lun Sep 24, 2018 3:50 pm por Medvedev

» Urban & Bronto
Lun Sep 24, 2018 8:09 am por Medvedev

» Cambio de neumáticos e insonorizando capó
Lun Sep 24, 2018 7:59 am por Medvedev

» Comiat de l'any commemoratiu del 40 aniversari del Lada Niva
Sáb Sep 22, 2018 4:42 pm por Medvedev

» (LADA Niva - IG-Treffen 2018) Concentración de Nivas en Alemania
Lun Sep 10, 2018 11:24 am por Medvedev

Tienda euro4x4parts


Tienda Mikorama
Tienda Cars und Parts
Tienda Russian4x4
Tienda lada-shop.eu
Tienda Automanta.SK
Tienda BHV Ltd
Tienda Lada Power
Tienda Motor Ring
OFFROADRUNNER.RU
NIVA-LADA 4X4
Tienda 4x4 Travel
Tienda Niva33.ru
Compras a Denis

Grup més curt

Ir abajo

Grup més curt

Mensaje por Medvedev el Lun Nov 20, 2017 8:50 am

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

A diferència de nosaltres, que posem rodes més altes i grans en els nostres Nivas, normalment els russos que també fan el mateix però arriben a posar-li rodes de 31 i fins i tot de 33 polzades, li posen grups més curts.

El normal és que fins rodes de 215 li posin el grup dels 1.6 que és el 4.1: 1, però a partir d'aquesta mesura ja li posen el 4.3: 1 i el que recomanen més si se li posen les rodes de 235/75 / 15 (amb un diàmetre de 73 cm aproximadament), és el 4.44: 1, podent arribar fins al 5.3: 1; això si els grups a partir de l'4.44: 1 sol s'utilitzen per a les esmentades rodes súper grans com són les de 31 i 33 polzades.

Això si el preu augmenta de manera molt significativa a mesura que volem un grup més curt; com a exemple, mentre un grup normal de 4.1 val 2.649 rubles (39 €), el 4.3 ja puja a 4.641 rubles (68 €), el 4.44 5.461 rubles (80 €) i el 5.3 pot arribar als 10.000 rubles (147 €) i més tenint en compte que els nostres Nivas porten dos doncs se'ns dispara el preu.

El motiu d'anar reduint els grups a mesura que augmentem el diàmetre i l'altura de les rodes és per una banda aconseguir com a mínim tenir la mateixa relació final a les rodes i així no perdre ni força al camp, ni velocitat a la carretera i quan els posen els grups més curts en aconseguir molta força en el camp encara que sacrifiquem la velocitat a la carretera.

Com a exemple final jo en el meu Niva porto els grups 4.1: 1, amb pneumàtics de sèrie que em donen un desenvolupament final en cinquena velocitat de 32 km per cada 1.000 revolucions, però si li posés (que és la meva intenció), els pneumàtics en mesura 195/75/15 de la marca Insa Turbo Sàhara que tenen un diàmetre de 73 cm o sigui gairebé 5 cm de diàmetre més que els de sèrie, ja que per compensar aquesta diferència m'hauria d'anar al grup 4.44: 1 on em quedaria un desenvolupament final en cinquena velocitat per cada 1.000 revolucions de 31.46 km; com podreu observar és una miqueta més curt però gairebé igual i així no tindria ni pèrdues de velocitat a la carretera, ni perdria força al camp.

Com aquí això normalment no es fa, el que passa és que al posar-li rodes bastant més gran, notem una pèrdua significativa tant de velocitat i en les pujades a l'autopista o carreteres d'asfalt se'ns ve a baix, com de força al camp, doncs al Niva que va molt just tant de potència i parell, nota moltíssim aquests canvis.
avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 4515
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Grup més curt

Mensaje por Medvedev el Lun Nov 20, 2017 4:35 pm

avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 4515
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Re: Grup més curt

Mensaje por Medvedev el Lun Nov 20, 2017 4:57 pm



Aquest porta la reductora curta 3.15 (real 2.95) més el grup 4.44: 1 i rodes grans, així i tot mireu que poc a poc va en primera.



avatar
Medvedev
TRABAJADOR DE LADA
TRABAJADOR DE LADA

Mensajes : 4515
Fecha de inscripción : 20/05/2015

Volver arriba Ir abajo

Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.